کد خبر: 907549
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه انتقال سفارت امريكا به قدس «نكبت در نكبت» بود، گفت: تحولات آينده اين حقيقت را عيان خواهد كرد كه مذاكره فقط براي وقت تلف كردن است.

محمدجواد جمالي نوبندگاني در گفت‌وگو با مهر با اشاره به مسئله انتقال سفارت امريكا از تل‌آويو به قدس شريف در هفته گذشته اظهار داشت: همان چند ماه قبل كه ترامپ وعده اين كار را داد، مشخص بود كه با سيستم افراطي‌گري كه بر سر كار آورده، حتماً اين كار را انجام مي‌دهد.
وي افزود: آنها شرايط منطقه‌اي را طوري چيده‌اند كه كشورهاي عربي و اسلامي عملاً بي‌خاصيت شده‌اند، مخصوصاً با روي كار آمدن محمد بن سلمان در جايگاه وليعهد سعودي از حمايت‌هاي ظاهري از فلسطين هم دست برداشتند و حتي به محمود عباس فشار مي‌آورد كه شهر ديگري را به عنوان پايتخت دولت قانوني فلسطين انتخاب كند. از سوي ديگر برخي كشورهاي حوزه خليج‌فارس مانند بحرين نيز به طور مستقيم وارد رابطه با رژيم‌صهيونيستي شده‌اند.
دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مسئله ديگري كه در ماه‌هاي اخير به صورت همزمان از سوي ترامپ و برخي حكومت‌هاي عربي حوزه خليج‌فارس دنبال شد، مسئله ايران‌هراسي بوده است، به گونه‌اي كه جايگاه دشمني صهيونيست‌ها را كلاً عوض و به گونه‌اي دشمن اصلي خودشان را ايران معرفي كردند و اتفاقاً اعلام كردند كه با رژيم صهيونيستي در خصوص مواضع جمهوري اسلامي اشتراك نظر دارند. جمالي‌ اظهار داشت: بعد از همه اين جريان‌سازي‌ها، ترامپ زماني كار انتقال سفارت به قدس را انجام داد كه سوريه هنوز درگير تحرك گروه‌هاي تروريستي است، اردن از خط مبارزه خارج شده و عراق و لبنان در جريان انتخابات پارلماني هستند. جمالي‌نوبندگاني با تأكيد بر ضرورت ايستادگي گروه‌هاي مقاومت بر موضع مبارزه با رژيم صهيونيستي، تصريح كرد: اتفاقات اخير و مواضع كشورهاي منطقه نشان می‌دهد كه هيچ اميدي به آنها نيست و همگي در مسير ارتجاع حركت مي‌كنند و مهم‌تر از آن اينكه به مجامع بين‌المللي و حقوق بشري هم هيچ اميدي نيست.
وي درباره آينده تحولات فلسطين در پي اتفاقات اخير نيز اظهار داشت: به نظر من تحولات فلسطين به سمتي مي‌رود كه احتمالاً رژيم صهيونيستي نيز در پي آن خواهد بود تا پايتختش را از تل‌آويو به قدس منتقل كند و اين مسئله قطعاً اين حقيقت را براي گروه‌هاي فلسطين بيشتر عيان خواهد كرد كه مذاكره تنها براي وقت تلف كردن بوده است؛ نه مذاكرات مادريد و نه مذاكرات اسلو، هيچ‌كدام فايده‌اي نداشت و اتفاقاً امريكا در جريان آن مذاكرات هم نشان داد كه قابل اعتماد نيست و به دنبال فريب گروه‌هاي فلسطيني است.
دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: با وجود آنكه قطعنامه ۱۹۷ شوراي امنيت تأكيد دارد كه آوارگان بايد به فلسطين برگردند و قدس براي مردم فلسطين است، رژيم ايالات متحده امريكا و كشورهاي غربي با حمايت‌هايشان از حركات صهيونيست‌ها، عملاً به اين قطعنامه‌ها هم پشت پا زده‌اند و ترامپ هم اخيراً دوباره آبروي مجامع بين‌المللي را برد، به طوري كه مي‌توان روز انتقال سفارت امريكا به قدس شريف را روز «نكبت در نكبت» ناميد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار