کد خبر: 905685
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: معلمان باید علاوه بر شغل معلمی در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف آب نیز ما را یاری کنند.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرعامل آبفا اصفهان در جلسه مشترک مدیران آموزش و پرورش و مدیران آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه اگر مردم می‌خواهند در نیم فصل اول امسال با چالش جدی در دسترسی پایدار به آب شرب روبه‌رو نشوند باید مصرف‌شان را مدیریت کنند، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 4 میلیون و 70 هزار نفر در 56 شهر و 300 روستا تحت پوشش طرح آبرسانی استان اصفهان قرار دارند.

هاشم امینی افزود: اگر این تعداد مصرف روزانه خود را مدیریت کنند به ‌گونه‌ای که آب کمتری نسبت به گذشته مصرف کنند مسلما با مشکل کم آبی در فصل تابستان روبه‌رو نمی‌شوند اما اگر بخواهند همان شیوه مصرف سال‌های گذشته را دنبال کنند بدون شک با مشکل کم  آبی در فصل تابستان روبه‌رو می‌شوند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود مردم به راهکارهای مصرف بهینه آب که از سوی شرکت آبفا استان اصفهان در قالب توزیع بروشور در میادین و اماکن پرتردد شهر و برنامه‌هایی که در قالب فیلم‌های مستند، انیمیشن، موشن گرافی، زیرنویس و گزارش‌ها از مرکز صدا و سیما توجه کنند.

وی به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شرکت آبفا استان اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شرکت آبفا استان اصفهان طی تفاهم نامه‌ای که با اداره آموزش و پرورش منعقد کرده مقرر شده اداره آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت خانه فرهنگ آب راه‌های مصرف بهینه آب را به دانش آموزان در مقاطع مختلف آموزش دهد.

امینی نصب شیرهای فشارشکن را در اصفهان یکی از راه‌های توزیع عادلانه آب برشمرد و خاطرنشان‌کرد: شرکت آبفا استان به‌منظور توزیع عادلانه آب در اصفهان اقدام به نصب شیرهای فشار شکن در مناطق مختلف کرده تا آب شرب با فشار یکسان در میان مشترکین توزیع شود. همچنین  شرکت آبفا استان اصفهان با توجه به اینکه نصب شیرآلات کاهنده می‌تواند حداقل 30 درصد مصرف آب را کاهش دهد در صدد توزیع انبوه شیرآلات کم مصرف میان مردم است.

وی  تصریح کرد: با توجه به بحران کم آبی که هم اکنون کشور ما  و به ویژه در استان ما با آن روبه‌رو است، ضرورت دارد فرهنگ‌سازی پیرامون مصرف بهینه آب مدنظر قرار گیرد که در این در این میان می‌توان از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی شیوه مصرف صحیح آب استفاده کرد.                        

                               

                               

                               

                               

                               

                               

                               

                               

                               

                               

                               

                               

                               

               

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر