کد خبر: 905653
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
دبیر علمی همایش ملی یافته‌های پژوهشی کشاورزی در کردستان خبر داد
دبیر علمی همایش ملی یافته‌های پژوهشی کشاورزی در کردستان از ارسال 60 مقاله به همایش ملی یافته‌های پژوهشی کشاورزی در استان خبر داد.

 

به گزارش جوان از کردستان، ناصر قادری پیش صبح امروز در همایش ملی یافته‌های پژوهشی کشاورزی در کردستان، اظهار کرد: تا کنون هشت دوره همایش یافته‌های پژوهشی کشاورزی در دانشگاه کردستان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این توت فرنگی در کردستان اهمیت بالایی برخوردار است و کردستان به عنوان قطب توت فرنگی شناخته شده است مرکز پژوهشی به نژاد و به زراعی توت فرنگی برای برگزاری نهمین دوره این همایش اعلام آمادگی کردند.

به گفته دبیر علمی همایش ملی یافته‌های پژوهشی کشاورزی در کردستان، استان کردستان قطب توت فرنگی در ایران و پیشرو در انجام پژوهش در رابطه با تولید این محصول است.

قادری افزود: بیش از 70 درصد از تولید توت فرنگی کشور در کردستان انجام و در این زمینه با درصد بالایی نسبت به سایر استان‌ها پیشرو است.

وی با بیان اینکه هرساله تولید محصول کشاورزی به لحاظ سطح زیرکشت، تولید و بهبود برداشت از واحد سطح در حال رشد است، گفت: بیشترین تولید در استان مربوط به شهرهای سنندج، مریوان و کامیاران است.

دبیر علمی همایش ملی یافته‌های پژوهشی کشاورزی در کردستان با اشاره به اینکه نخستین فراخوان در تیرماه 96 اعلام شد و دریافت مقالات از اول مهرماه 96 انجام گرفت: گفت: در مجموع 60 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که 52 مقاله از این تعداد مورد تائید قرار گرفت.

به گفته این مقام مسوول، 16 مقاله در قالب سخنرانی و 36 مقاله در قالب پوستر در این همایش ارائه خواهد شد.

قادری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث تولید توت فرنگی در کردستان داریم منحصر شدن تولید این دو محصول به دوماه است که باید با روش های مختلف زمان تولید را افزایش دهیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار