کد خبر: 905582
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
در شرایطی كه دولت امریکا سال گذشته طرح حمایت از تروریست‌های سوری را تعلیق كرد اما ...

در شرایطی كه دولت امریکا سال گذشته طرح حمایت از تروریست‌های سوری را تعلیق كرد اما کنگره قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ برنامه «‌آموزش و تجهیز‌» تروریست‌‌‌‌‌ها را گسترش دهد. همزمان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم مدعی شده كه ایران درصدد استقرار سلاح‌های خطرناك در خاك سوریه است.
به‌رغم هشدارهای مقامات روسیه برای كاهش حمایت‌های غرب از گروه‌های تروریستی در سوریه اما واشنگتن همچنان به تجهیز این گروه‌‌‌‌‌ها ادامه می‌دهد. به گزارش شبكه راشاتودی، کنگره امریکا تصمیم گرفته براساس پیش‌نویس لایحه بودجه دفاعی ۲۰۱۹ این کشور، برنامه آموزش و تجهیز شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه را تا پایان ۲۰۱۹ توسعه دهد. پیش‌نویس بودجه دفاعی امریکا شامل برنامه حمایت از مخالفان دولت سوریه در قالب آموزش و مجهز کردن آنهاست. این طرح مستلزم آن است که رئیس‌جمهور امریکا گزارشی مفصل درباره اقدامات برای آموزش و تجهیز نیروهای سوریه و استفاده از آنها به کمیسیون دفاعی کنگره ارائه دهد. همچنین این پیش‌نویس شامل اطلاعات مفصل از جمله انجام اقداماتی برای تضمین ارسال تجهیزات ارائه شده به گروه‌های تروریستی سوریه و دستورالعمل‌‌‌‌‌‌ها پیرامون چگونگی ارزیابی فعالیت این گروه‌هاست. نیروهای امریکا از پایگاه «التنف» در جنوب سوریه برای آموزش گروه‌های تكفیری و تجهیز آن استفاده می‌کنند، همچنین واشنگتن که رهبری ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش را بر عهده دارد از نیروهای سوریه دموکراتیک در استان‌های رقه، حسکه و دیرالزور حمایت می‌کند. روسیه بار‌‌‌‌‌ها امریکا را به سنگ‌اندازی در مقابل مبارزه با تروریسم در سوریه متهم کرده است. در ماه‌های اخیر بار‌‌‌‌‌ها رسانه‌‌‌‌‌ها و مقامات روسی گزارش داده‌اند كه امریکا تروریست‌های بازمانده داعش را در سوریه آموزش می‌دهد تا با تجهیز مجدد، آنها را برای مبارزه با دولت سوریه و هم‌پیمانانش اعزام كند. روس‌‌‌‌‌ها می‌گویند كه اگر حمایت‌های خارجی از تروریست‌‌‌‌‌ها قطع شود، نیروهای مقاومت در مدت چند ماه می‌توانند تمام خاك سوریه را از دست تكفیری‌‌‌‌‌ها آزاد كنند. اقدام جدید كنگره درحالی است كه پیش از این طرح 500 میلیون دلاری تجهیز و آموزش تروریست‌‌‌‌‌ها كه قرار بود در دوره باراك اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا چند هزار تروریست را آموزش دهد و روانه سوریه كند، در عمل با شكست مواجه شد. تصمیم كنگره برای تقویت تروریست‌‌‌‌‌ها در شرایطی است كه ارتش سوریه و متحدانش توانسته‌اند بسیاری از مناطق تحت كنترل تكفیری‌‌‌‌‌ها را آزاد كنند. امریکا در راستای حمایت‌های بیشتر از گروه‌های تروریستی، بیش از 2هزار نفر از نیروهای خود را برای آموزش تروریست‌‌‌‌‌ها به شمال سوریه اعزام كرده است؛ اقدامی كه با واكنش دمشق، روسیه و ایران مواجه شده است. مسكو و دمشق، حضور امریکایی‌‌‌‌‌ها را غیرقانونی می‌دانند و خواستار خروج فوری آنها از سوریه شده‌اند.

لفاظی نتانیاهو علیه ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی كه ایران را به احداث پایگاه‌های نظامی در خاك سوریه متهم می‌كند، در تازه‌‌‌‌‌‌ترین ادعای خود گفته که ایران در پی استقرار تسلیحات بسیار خطرناک در سوریه است. به گزارش خبرگزاری میزان، نتانیاهو در پی دیدار با وزرای خارجه قبرس و یونان در جمع خبرنگاران مدعی شد:«ایران در تدارک استقرار سلاح‌های خطرناک علیه اسرائیل در سوریه است و در راستای منافع همه است که این خطر را از بین ببرند». او در ادامه ادعا کرد:«همه از این تجاوزگری ایران آگاهند و اسرائیل حق دفاع از خود را دارد». نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر مدعی شده‌اند كه اجازه نخواهند داد ایران خاك سوریه را به پایگاهی برای حمله به اسرائیل تبدیل كند و ادعا كرده‌اند كه با هر ابزاری از خود دفاع خواهند كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار