کد خبر: 904938
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷

زمان و مكان ملاقات رئیس‌جمهور امریکا و رهبر كره هم نهایی شد ولی مشاور امنیت ملی امریکا خبرهای منتشر شده درباره خروج 28 هزارو 500 امریکایی از كره جنوبی را رد كرده و گفته كه چنین چیزی در دستور كاخ سفید نیست.
خبرگزاری دولتی کره‌شمالی دیروز اعلام کرده پیونگ‌یانگ با هدف یکسان‌سازی ساعت رسمی این کشور با کره‌جنوبی، آن را نیم ساعت جلو می‌کشد. این تصمیم بخشی از وعده‌های هفته گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی برای بهبود روابط با همسایه جنوبی این کشور است. این تصمیم پیونگ‌یانگ سه روز بعد از آن گرفته شد كه روزنامه نیویورک‌تایمز روز پنج‌‌شنبه در گزارشی نوشت كه ترامپ به پنتاگون دستور داده گزینه‌های خروج نیروهای امریکایی از کره‌جنوبی را بررسی كند ولی حالا كاخ سفید با صدور بیانیه‌ای گفته كه جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا و چونگ یویی یونگ همتای كره جنوبی او در دیدار روز جمعه خود تأکید کردند هیچ طرحی برای تغییر «‌وضعیت دفاعی دوجانبه‌» دو کشور در کره‌جنوبی وجود ندارد. بر اساس گزارش رویترز، منظور از «‌وضعیت دفاعی دوجانبه»، حضور 28 هزار و500 نیروی نظامی امریکایی در خاک کره‌جنوبی است.
جان بولتون و «چانگ یویی- یونگ» همچنین مقدمه‌چینی لازم برای برای دیدار ترامپ و مون جائه این، رهبر کره‌جنوبی را نیز انجام دادند كه این دیدار قرار است ۲۲ ماه میلادی می‌(اول خرداد) انجام شود. رئیس‌جمهور امریکا هم دیروز در توئیتی گفت كه زمان و مکان برای دیدار با رهبر کره‌شمالی تعیین شده است. رئیس‌جمهوری امریکا گفت: سفر در حال برنامه ریزی است و من قرار است به زودی با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دیدار کنم. ما حالا مکان و زمان مشخصی برای این دیدار داریم و به زودی آن را اعلام می‌کنیم. رئیس‌جمهوری امریکا همچنین به این مسئله اشاره کرد که اخبار خوب به زودی درباره سه امریکایی محبوس در کره‌شمالی منتشر می‌شود. وی گفت: ما اقدامات خوبی در ارتباط با این گروگان‌‌‌‌ها انجام داده‌ و با رهبری کره‌شمالی ارتباط برقرار کرده‌ایم. اقداماتی در ارتباط با این گروگان‌‌‌‌ها صورت گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار