کد خبر: 904276
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد خبر داد:
اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران، امروز بزرگترین دغدغه بنیاد است که با توجه به حداقل رسیدن استخدامی‌های دولتی، فرزندان شهدا و ایثارگران به جذب در شرکت‌ها و دستگاه‌های غیردولتی، فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد سوق داده می‌شوند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد خبر داد؛

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به افتتاح صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد اشاره کرد و گفت: سال گذشته شش هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از طریق تسهیلات اعطایی این صندوق مشغول کار شدند.

 

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، مهدی ایزدی در همایش تجلیلی، آموزشی مددکاران و مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران، امروز بزرگترین دغدغه بنیاد است که با توجه به حداقل رسیدن استخدامی‌های دولتی، فرزندان شهدا و ایثارگران به جذب در شرکت‌ها و دستگاه‌های غیردولتی، فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های شغلی و ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد سوق داده می‌شوند.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جذب بخشی از بودجه‌ای که در صندوق توسعه ملی برای اشتغال مصوب شده است را به منظور اشتغال ایثارگران پیگیری می‌کند.
وی به سابقه افتتاح صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته 6000 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از طریق تسهیلات اعطایی همین صندوق مشغول کار شدند. فرزندان شهدا و ایثارگران نمی‌توانند همزمان از سهمیه دانشگاه و سهمیه استخدامی استفاده کنند و باید فارغ‌التحصیل شده و در صندوق اشتغال بنیاد ثبت‌نام کنند تا سهمیه آزمون‌های استخدامی برای این عزیزان اعمال شود.
ایزدی در خصوص آمار اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: در حال حاضر 67 هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند، جویای کار هستند که از این تعداد 9 هزار نفر را فرزندان شهدا تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: بقیه این افراد فرزندان جانبازان بالای 25 درصد، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و بطور محدود جانبازان و همسران شهدا، آزادگان، خواهران و برادران شهدا هستند.
گفتنی است، همایش یک روزه مددکاران اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور ۶۰۰ مددکار و مشاور این نهاد با هدف تجلیل از زحمات مددکاران در راستای آموزش روش‌های نوین مددکاری در مشهد مقدس برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار