کد خبر: 903970
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
سیفی در نشست رونمایی از سند نهضت سواد مجازی:
مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا با بیان اینکه نگاه صرف تهدیدمحور و برخورد سلبی با فضای مجازی غلط است، گفت: امروزه فضای مجازی به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است و مردم در این فضا علاوه بر تبادل پیام زندگی می کنند.

غلامرضا سیفی  در نشست رونمایی از سند نهضت سواد مجازی با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد: امروزه فضای مجازی به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است و مردم در این فضا علاوه بر تبادل پیام زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در نقطه کنونی توقفی نداشته و روز به روز فناوری جدیدی برای زیست مجازی در این راستا عرضه می‌شود، افزود: تعبیر رهبری که می‌فرمایند تا به حال اکتشافی به بزرگی فضای مجازی در زندگی بشر وجود نداشته و حتی اختراع برق هم به این بزرگی نبوده، همین است.

این فعال رسانه‌ای در ادامه اذعان کرد: نگاه صرف تهدید محور به فضای مجازی غلط است، فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید و در این راستا ما باید تهدیدها را شناسایی و ضمن برنامه‌ریزی آنها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی، سطحی نگری عموم مردم، بی‌اعتنایی و سهل‌انگاری مسؤولان و متولیان این حوزه را از مهم‌ترین عوامل بروز آسیب‌های فضای مجازی برشمرد و گفت:  مشکل عمده ما در کشور نبود نگاه آینده پژوهانه است و برنامه‌ریزی دقیق و متناسبی همزمان با رشد فضای مجاری صورت نمی پذیرد.

مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه مخالف هرگونه برخورد سلبی با فضای مجازی هستیم، گفت:  طبق آمارهای اعلامی بیش از ۵۵ میلیون نفر در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند و نزدیک به ۴۵ میلیون نفر از آنها با اینترنت تلفن همراه در فضای مجازی فعالیت دارند، حال باید پرسید چه میزان از این کاربران در فضای مجازی حضوری عالمانه و آگاهانه دارند؟

سیفی گفت: در حال حاضر سواد فضای مجازی جزو نیازهای اولویت‌دار جامعه است که کمک می‌کند تا از فضای مجازی به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شد.

وی همچنین ارتقاء سواد مجازی مردم و مسؤولان را از جمله اهداف این نهضت بیان کرد و گفت: در نهضت سواد مجازی سعی خواهیم کرد با زبان جامعه با مردم سخن بگوییم تا زبان آکادمیک و دانشگاهی، چرا که تاکنون با زبان دانشگاهی راه به جایی نبرده ایم.

مسؤول قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا در ادامه ضمن تشریح بخشی از سند نهصت فضای مجازی افزود: در گام نخست این نهضت، دوره‌های تربیت مربی برگزار خواهد شد و تهیه محتوای آموزشی تخصصی در زمینه‌های مختلف فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت برای مدیران و مسوولان، تشکیل انجمن مربیان، انتشار نشریه تخصصی و تشکیل کتابخانه تخصصی فضای مجازی از اقدامات مهم گام اول هستند.

 سیفی گفت: در گام دوم نهضت سواد فضای مجازی برگزاری کارگاه‌های آموزشی براساس جامعه هدف برای دانش‌آموزان، والدین و معلمان، روحانیون، دانشجویان و اساتید دانشگاه، کارکنان دولت، اصناف و بازاریان و نهادهای مردمی در نظر گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر