کد خبر: 903876
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۵ درصد فارغ‌التحصیلان استان‌ بیکار هستند که ۴۴ درصدشان‌ مدرکشان‌ متناسب با ظرفیت‌های‌ استان‌ نیست‌.‌
حمیرا رحیمی

حفیظ‌الله‌ فاضلیان‌ در دیدار با معاون استاندار اظهار داشت: با توجه‌ به هفته کار و کارگر را در پیش رو داریم 100 برنامه پیش‌بینی شده است‌.

وی با بیان اینکه 99 هزار نفر در استان در جامعه کارگری است، افزود: از این مجموع‌ 21 هزار نفر از کارگران‌ استان ما‌ شرایط کارگران‌ نخبه‌ را داشتند که‌ یک نفر از کارگران‌ استان به عنوان‌ کارگر نمونه ملی معرفی شد‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال جاری اساس کار ما حوزه‌ تعاون و حمایت از کارگران‌ است که امسال در نظر داریم‌ بیش از 6 هزار بازرسی را از تعاونی‌های کارگری استان انجام دهیم و رعایت‌ و اجرای‌ درست‌ قانون‌ کار را داشته باشیم‌.

فاضلیان‌ خاطرنشان‌ کرد: 85 درصد بیکاران استان ما از فارغ التحصیلان هستند و 44 درصدشان‌ این افراد مدرکشان‌ متناسب‌ با ظرفیت‌ و پتانسیل‌های استان نیست‌ بنابراین‌ دانشگاه‌ها بابد متناسب با ظرفیت‌ استان دانشجو‌ پذیرش کنند‌.

وی گفت: 25 درصد فعالیت کاری ما در استان در قالب کار کشاورزی، خدمات و گردشگری است که دانشگاه‌ها بابد در حوزه جذب دانشجو‌ در این‌ رشته‌ها اقدام‌ کنند‌.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر