کد خبر: 902743
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
مدیرکل امور عشایر استان اصفهان از آغاز کوچ زودهنگام عشاير اصفهان خبر داد.

مختار اسفندیاری با اشاره به اينکه عشاير استان به دليل افزايش دما و کاهش بارندگي‌ها امسال زودتر از موعد مقرر کوچ مي‌کنند، گفت: هماهنگی لازم برای حضور عشاير در مناطق قشلاقی در حال انجام است.

وي  با اشاره به اينکه این گروه جمعیتی کشور با کمترین امکانات بهترین خدمات را ارایه می‌دهند، ادامه داد: همه ویژگی‌های افراد انقلابی در جامعه عشایری کشور وجود دارد. همچنين آنان طي سال‌هاي گذشته از مهمترين پشتوانه امنیتی، فرهنگی و اقتصادی کشور بوده‌اند. بنابراين رفاه و خدمت‌رساني به آنها بايد در اوليت برنامه‌هاي مسئولان باشد.

اسفندیاری با اشاره به استمرار پدیده طبیعی خشکسالی در مناطق مختلف کشور، اظهار کرد: عشایر به علت خشکسالی مناطق ییلاقی مجبور به کوچ زودهنگام شده‌اند. از اين رو شهرضا که هرساله میزبان عشایر کوچرو است؛ بايد شرایط مناسب برای میزبانی شایسته از آنان را برخوردار شود.

لازم به ذکر است که براساس نظر کارشناسان، هر خانواده عشایری باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ رأس دام داشته باشد تا امکان امرار معاش و کسب درآمد مناسب را داشته باشد.

علاوه بر اين با توجه به اينکه همه خدمات ارایه شده به جامعه عشایری باید منجر به افزایش تولید محصولات و بهبود خدمت شود، اين مقام مسئول افزود: شاخص‌های توسعه در مناطق روستایی بیش از ۷۰ درصد و در مناطق شهری بیش از ۹۰ درصد بوده، در حالی که این شاخص‌ها در مناطق عشایری کمتر از ۵۰ درصد است و به طور حتم براي پويايي بيشتر جوامع عشايري بايد بهبود یابد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار