کد خبر: 901507
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
سید هادی هاشمی در مورد چرایی افزایش تلفات رانندگی گفت: حمل و نقل و ترافیک و تصادفات موضوعی چند بخشی است که یک بخش آن مربوط به راه می‌شود که این موضوع دارای دو بخش کیفی و کمی است. متاسفانه میزان راهی که ما در کشور داریم حداقلی است و به راه ایمن به مقدار مورد نیاز حمل ونقل کشور احتیاج داریم.
 
میزان: امسال هزار و ۲۱ نفر در تصادفات رانندگی نوروزی امسال جان خود را از دست دادند. این آمار با توجه به اینکه حال مجروحان وخیم است، امکان افزایش دارد.

برای اولین بار سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور از افزایش تلفات رانندگی خبر داد و گفت: در دور دوم سفر‌های نوروزی تلفات رانندگی افزایش یافته است. این در حالی است که پلیس تلاشش را برای کنترل تلفات انجام می‌دهد.
چند روز بعد سردار مومنی جانشین رئیس پلیس کشور از کنترل بیشتر خودرو‌ها خبر داد و اعلام کرد که مردم سفر خود را مدیریت کنند تا تلفات رانندگی کاهش یابد.

افزایش ۳ درصدی تلفات رانندگی

بالاخره روز دوازدهم فروردین سردار مهری اعلام کرد که تلفات رانندگی نوروز ۳ درصد افزایش یافته است. به گفته سردار مهری امسال متاسفانه با افزایش کنترل پلیس بازهم تلفات افزایش یافت. در همان روز فرمانده نیروی انتظامی خواستار کنترل بیشتر تصادفات و تلفات شد.

افزایش تلفات به ۵ درصد

دو روز بعد بار دیگر رئیس پلیس کشور مصاحبه‌ای را انجام داده واعلام کرد که تلفات نوروزی در صحنه تصادفات امسال در ایام نوروز پنج درصد رشد داشته است.

استان‌های پر حادثه

براساس آمار‌های اولیه پلیس راه، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خوزستان رکورد داران بیشترین کشته‌های تصادفات رانندگی در نوروز بودند. در ایام نوروز بیشترین تردد‌ها از جاده‌های در البرز، قزوین، مازندران، گیلان، قم و فارس بوده است.

افزایش ۵ درصدی یا ۲۱ درصدی؟

در حالی که پلیس می‌گوید در تصادفات امسال تلفات رانندگی ۵ درصد رشد داشته است، روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها آمار اولیه نوروزی در جاده‌های کشور اعلام شد. در این جلسه اعلام شد تلفات رانندگی ۲۱ درصد رشد داشته است. این در حالی است که با توجه به اینکه ۸۷۴ نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست داده بودند، آمار امسال به هزار و ۵۷ نفر رسیده است. این آمار شامل تمامی تصادفات از جمله تصادف اتباع غیرمجاز، یا تصادفات منجر به غرق شدگی و اتش سوزی است.

براساس آمار‌های اعلامی از این تعداد ۷۵۰ نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند و ما بفی در شهر‌ها و جاده‌های روستایی جان خود را از دست داده اند.

چرایی افزایش تلفات رانندگی
سید هادی هاشمی در مورد چرایی افزایش تلفات رانندگی گفت: حمل و نقل و ترافیک و تصادفات موضوعی چند بخشی است که یک بخش آن مربوط به راه می‌شود که این موضوع دارای دو بخش کیفی و کمی است. متاسفانه میزان راهی که ما در کشور داریم حداقلی است و به راه ایمن به مقدار مورد نیاز حمل ونقل کشور احتیاج داریم.

هاشمی افزود: وجه دیگر ترافیک و تصادفات، خودرو ایمن است که باید دارای پایداری، فرمانپذیری، سازگاری با سرنشین مدنظر قرار گرفته و به راننده کمک کند که بتواند در هنگام بروز حادثه قدرت مانور داشته و در صورت بروز حادثه میزان آسیب را به حداقل برساند.

به گفته کارشناس ارشد ترافیک و تصادفات موضوع سوم داشتن قوانین و مقررات بازدارنده است که ارتکاب تخلف راننده را مهار کند. امروزه دیگر امکان کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌ها به صورت دستی امکان پذیر نیست و باید سیستم کنترلی هوشمند خودرو‌ها را در جاده کنترل کند.

وی با بیان اینکه برای تصادفات کمتر باید تنوع حمل و نقل افزایش یابد، تاکید کرد: باید ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی مناسب و فراگیر باشد تا مردم برای سفرهایشان قدرت انتخاب داشته باشند.

هاشمی در مورد نقش پلیس در افزایش تصادفات و تلفات خاطرنشان کرد: پلیس مسئولیت آنچنانی در تعداد تصادفات یا تلفات رانندگی ندارد چرا که در راه، قوانین و خودروسازی نقشی ندارد هنگامی که در کمیسیون ایمنی راه‌ها مصوب می‌شود که یکسری از تصادفات جزو آمار محسوب نشود یا برخی افراد در آمار کشته‌های تصادفات قرار نگیرند ارتباطی با پلیس ندارد. نیروی انتظامی باید حتی اگر در کوره راهی تصادفی رخ می‌دهد به شدت مدعی شود که چرا این تصادف رخ داده است.

کارشناس ارشد ترافیک و تصادفات افزود: پلیس از سالیان قبل روی رفتار رانندگان کار کرده و با تلاش بسیار نظارت‌ها را به خوبی انجام داده است. در زمستان، تابستان و بهار پلیس طرح‌های ویژه‌ای دارد و همیشه در جاده‌ها حضور دارد تا میزان تلفات کمتر شود. حال اگر آمار افزایش پیدا می‌کند پلیس هیچ نقشی در آن ندارد و باید عوامل این افزایش را در جای دیگر جستجو کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
این امار وحشتناک فقط و فقط دو دلیل دارد
1 - استاندارد نبودن جاده ها و اتوبان ها
2- نداشتن ایمنی و غیر استاندارد بودن بیشتر خودرو ها خصوصا خودرو های ساخت داخل
تا وقتی اینگونه است هر سال باید شاهد تلفات بیشتری بود. بلیس و امدادگر های جاده و یدک کش ها و غیره تاثیری به سزا در جلوگیری از این حوادث ندارند. باید ریشه ای کار را درست کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار