کد خبر: 901204
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
رئيس دانشگاه پيام‌نور از منطقه‌اي شدن اين دانشگاه خبرداد و گفت: امسال دانشگاه پيام‌نور در سراسر كشور به ۱۰ منطقه تقسيم مي‌شود.

محمدرضا زماني، رئيس دانشگاه پيام‌نور در ديدار نوروزي با مديران، اعضاي هيئت علمي و كاركنان سازمان مركزي با اشاره به برنامه‌هاي مهم دانشگاه در سال 97 افزود: منطقه‌اي شدن دانشگاه پيام‌نور علاوه بر اينكه در اساسنامه دانشگاه نيز لحاظ شده، وظيفه‌اي است كه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و هيئت امنا بر دوش ما گذاشته شده و قصد داريم تا قبل از آغاز سال تحصيلي جديد آن را اجرا كنيم كه در اين برنامه دانشگاه پيام‌نور در سراسر كشور به 10 منطقه تقسيم مي‌شود.
وي آمايش مراكز و رشته‌ها را يكي ديگر از برنامه‌هاي دانشگاه در سال جديد عنوان كرد و گفت: آمايش مراكز و واحدهايي كه داراي تعداد كمي دانشجو هستند، بايد به شكل صحيحي تصميم‌گيري و به سرعت اجرا شود.
رئيس دانشگاه پيام‌نور با عنوان اينكه براي جبران كمبود دانشجو بايد از پتانسيل دانشگاه در زمينه نوآوري، فناوري، استارت‌آپ‌ها و همچنين تأسيس شركت‌هاي دانش‌بنيان استفاده كنيم، افزود: بهره‌مندي از اين پتانسيل‌ها موجب مي‌شود تا بهتر بتوانيم فعاليت‌هاي تحقيقاتي در سطح ملي را انجام داده و اين مسئله را به‌گونه‌اي نهادينه كنيم كه پروژه‌هاي تحقيقاتي ملي به دانشگاه پيام نور واگذار شود.
زماني ادامه داد: 80 درصد رشته‌هاي دانشگاه پيام‌نور در حوزه علوم انساني است كه مي‌توان با بهره‌گيري از اين ظرفيت‌ها، پروژه‌هاي تحقيقاتي بزرگ ملي در زمينه‌هاي مختلف مسائل اجتماعي و معضلات را در دانشگاه پيام‌نور به دليل گستردگي در سراسر كشور انجام داد.
وي همچنين بين‌المللي شدن دانشگاه را بسيار مهم دانست و افزود: دانشگاه پيام‌نور بايد در زمينه جذب دانشجوي خارجي، گسترش مرزهاي دانش و آموزش زبان فارسي به علاقه‌مندان در سراسر جهان به انسجام بهتري برسد و از ظرفيت‌هاي آموزش الكترونيكي و شيوه آموزشي نيمه حضوري براي اين منظور به شكل مطلوب‌تري استفاده كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار