کد خبر: 901159
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
واکنش نوبخت به التهاب بازار ارز:
سخنگوی دولت گفت: (نرخ ارز) وضعیت خوبی نیست و برخلاف میل ما است. این عدم تعادل نشان می‌دهد شرایط ما تغییر کرده و ما باید سیاست‌هایمان را تغییر دهیم.

جوان آنلاین: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به افزایش بی‌رویه قیمت ارز گفت: گرچه توضیح کامل در روزهای آینده (درباره افزایش نرخ ارز) داده خواهد شد اما سیاست‌های متناسب با این وضعیت که با سیاست‌های گذشته دولت متفاوت است بعد از چند جلسه که در سال 97 جمع‌بندی حاصل شده است و امروز هم درخدمت ریاست جمهوری نهایی خواهد شد ظرف روزهای آینده این سیاست جدید جایگزین خواهد شد زیرا وضع موجود به هیچ وجه مورد تائید نیست. این بسیار خطا است حتی اگر یکی از مشاوران دولت هم نظر متفاوت بگوید که دولت موافق افزایش بی‌رویه قیمت ارز که باعث کاهش ارزش پول است، نظر شخصی خودش است.

وی گفت:‌ دولت با این وضعیت کاملا مخالف است و این را مناسب نمی‌بیند و این مطالبه مردم است که حال که دولت مخالف (افزایش نرخ ارز) است اقدامات جدی و عملی انجام دهد و ما از همکاران‌مان در بانک مرکزی انتظار داریم با سیاست‌های جدید بتوانند به کنترل این بازار تسلط پیدا کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه وضع موجود به هیچ وجه مورد رضایت دولت نیست، گفت: با توجه به جمیع جهات که بعدا توضیحات ریز آن داده خواهد شد که عوامل ایجاد یک چنین نوساناتی چه چیزی است و سیاست‌های جایگزین آن کدام است، انتظار داریم دولت در تعادل نسبی سه بازار کار، کالا و سرمایه که موفقیت نسبی داشته است اما بازار پول در زمینه ارز به هیچ وجه قابل قبول نیست و قطعا این انتقاد به ما وارد است.

نوبخت تاکید کرد: باید همکاران من در این بازار تلاش بیشتری کنند. چون نیاز به یک سیاست وسیع‌تری از بانک مرکزی داشت این سیاست‌ها اتخاذ شد و جلسات متعددی با ماموریتی که ریاست جمهوری و معاون اول رئیس‌جمهور دادند جلسات ستاد ویژه همین موضوع برگزار شد منتها آنها رسانه‌ای نشدند. همین دیروز آخرین جلسه برگزار شد و ان‌شاالله امروز هم در خدمت ریاست جمهوری خواهیم بود و ظرف روزهای آینده این سیاست‌ها اتخاذ خواهد شد. 

سخنگوی دولت بیان داشت: قبول داریم این وضعیت، وضعیت خوبی نیست و برخلاف میل ما است و قطعا موفق نشده‌ایم لذا در این راستا با همه قدرت از ظرفیت‌های بزرگ نظام استفاده می‌کنیم و انشاالله این بازار را متعادل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما مقدار ارز‌مان در شرایط تراز مثبت است. اینکه با وجود این تراز مثبت که سال‌های گذشته هم تعادل خودش را توانست نشان دهد امسال به خصوص از نیمه دوم سال با این نابسامانی مواجه شدیم.

نوبخت گفت: خاطرتان هست هر وقت این بازار دچار نابسامانی شد مدتی کوتاهی به تعادل می‌رسیم کما اینکه در سال قبل هم یک افزایش قیمتی داشتیم ولی مجددا متعادل شد اما این عدم تعادل نشان می‌دهد شرایط ما تغییر کرده و ما باید سیاست‌هایمان را تغییر دهیم.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
اقای نوبخت " اش خیلی شور شده " که شما بعد از 5سال اولین بارست که اذعان دارید بازار دلار مطابق میل ما نیست " باید سیاست هایمان را تغییر دهیم " والا تاکنون سیاست های دولت را مناسب دانسته " عنوان می کردید چرا؟ اینقدر غر می زنید " اوضاع خوب ست .
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
بنده بارها و بارها قبلا گفتم که دولت اقای روحانی فاقد صلاحیت برنامه درست و رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری و جلوگیری از گرانی بوده است. حتی مواردی هم بود که اگر دولت روحانی بخواهد ترقی کند راهش ابتدا اخراج برخی وزیران و مدیران ارشد خودش است و نمونه ان اول اقای نوبخت دو تابعیتی است. متاسفانه دولت انبوهی ادم از جنس نوبخت دارند که بعد از هزاران بدبختی برای مملکت تازه میگویند وضعیت خوبی نیست. در خاتمه ابتدا روحانی باید افراد امور خارجه را به ریاست ظریف تا قاسمی فحاش و عراقجی و ... را بیرون بریطد و افرادی با سواد سیاسی جایگزین نماید.
نا آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
....خاک عالم تو سرتان و...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار