کد خبر: 899491
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از  صادرات 143 هزار تن سیب به ارزش 48 میلیون دلار از گمرکات استان خبر داد.

جعفرصادق اسکندری گفت: خرید و صادرات واحدهای تبدیلی استان در حوزه صنایع تبدیلی سیب افزایش قابل قبولی داشته است و در سالجاری تاکنون بیش از 22 هزار تن کنسانتره سیب و 5 هزار تن آبمیوه به کشورهای مختلف از گمرک های استان صادر شده است.

 وي با اشاره به میزان صادرات استان در 11 ماهه سال جاری، افزود: در طول سال جاری 437 میلیون دلار صادرات انواع کالا صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  از لحاظ ارزش رشد ۱۰درصدی و از لحاظ وزنی 30 درصد کاهش داشته است و این نشان از بهبود ارزش کالاهای صادراتی استان است.

اسکندری افزود: تا کنون بیش از 22 هزار تن کنسانتره سیب و 5 هزار تن آبمیوه به کشورهای مختلف از گمرک های استان صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح نظارت و پایش بر ارائه کالا و خدمات از 15 بهمن ماه تا پایان فروردین 97 خاطرنشان کرد: از آغاز طرح تاکنون 15 هزار مورد بازرسی از مراکز مختلف عرضه کالا و خدمات در سطح استان انجام  گرفته است و 500 فقره پرونده تخلف نیز در این رابطه تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: 141 بازرس امر نظارت بر مراکز عرضه کالا و خدمات را بر عهده دارند که تا کنون 263 گشت مشترک با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف داشته ایم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار