کد خبر: 899485
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
در راستای حمایت از هنرمندان و تولیدات هنرمندان و صنایع دستی، با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران، بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اسلامشهر، راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اعلام اين خبر گفت :  صنایع دستی به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه در سطح روستاها و شهرها می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه جوامع شهری و روستایی ایفا کنند و علاوه بر آن در جهت ایجاد اشتغال و تأمین معاش افراد مختلف جامعه بسیار اثرگذار است.

امیر‌الله حقیقی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از ظرفیت‌ها و استعدادهای هنرمندان افراد مختلف جامعه و جاذبه‌های روستاها ناشناخته است، نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان وعشایریک فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بوده و در جهت جذب گردشگر و رونق اقتصادی این مناطق بسیار اثربخش خواهد بود.

حقیقی ادامه داد: با نگاه ویژه معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، در طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان شده و تا حدود زیادی زمینه رونق اقتصادی را در روستاها به وجود آورده است.

وی تأکید کرد: توانمندی‌های ارائه شده در این نمایشگاه یک‌هزارم توانمندی‌های روستاییان است که با ظرفیت‌های موجود در روستاها، چشم‌انداز و آینده درخشانی این مناطق در پیش‌رو خواهند داشت.

فرماندار شهرستان اسلامشهر افزود: نماها و چشم‌اندازهایی که از منازل روستایی و چادرهایی عشایری در این نمایشگاه ایجادشده نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و اجرای برنامه‌های موسیقی محلی، نمایش‌های آیینی، صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری نظر هر مراجعه‌کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

حقیقی با اشاره به نقش روستاها در رونق اقتصادی کشور، تأکید کرد: اگر روستاها خالی از سکنه شوند، مهاجرت افراد ساکن در روستا به شهرها باعث بروز مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی در شهرها شده و علاوه بر آن مشاغل کاذب زیادی از قبیل دست‌فروشی و سیگارفروشی در کنار خیابان‌ها افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: شهرستان اسلامشهر با آثار تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی و... در کنار داشتن مراکز و صنایع تولیدی کوچک و بزرگ و تولیدات کشاورزی، در صنایع دستی و تولیدات مختلفی از قبیل تولید کفش و صنایع تبدیلی چوب، به‌عنوان قطب اقتصادی استان تهران و کشور شناخته‌ شده است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی برای احیای صنایع دستی و روستاها، تأکید کرد: دولت در تلاش است تا با اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره بانکی به روستاییان و رفع موانع و مشکلات تولید محصولات روستایی، شرایط را فراهم کند تا ضمن جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار و رونق اقتصادی در روستا را نیز به وجود آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار