کد خبر: 899470
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
مدیرعامل شرکت آبفار لرستان از شناسايي 5100 انشعاب غیرمجاز در استان خبر داد.

علیرضا کاکاوند  با بيان اينکه انشعابات غیرمجاز یکی از مشکلات آبفار است گفت: بحث انشعابات غیرمجاز در شرایط کنونی که با بحران و چالش جدی آب مواجه‌ایم، یکی از مواردی است که می‌تواند این بحران را تشدید کند. وي با بيان اينکه 5100 انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی‌ شده که از این تعداد 700 مورد قطع‌ شده است افزود: 1200 اشتراک نیز مجاز شده و 1200 مورد به دادگاه معرفی‌ شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: انشعابات غیرمجازآب روستایی پس ازشناسایی، جمع‌آوری‌ شده و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بحث تولید آب همواره یکی از دغدغه‌های این شرکت بوده، ادامه داد: با توجه به منابع تامین کننده آب هزینه تولید این ماده حیاتی بسیار زیاد است که در چنین شرایطی نیازمند فرهنگ‌سازی در راستای مصرف بهینه آب هستیم.

وی بیان کرد: بر اساس قوانین مجازات اسلامی نصب انشعاب غیرمجاز آب و یا دستکاری تأسیسات آب و فاضلاب از سه تا 10 سال حبس دارد.

کاکاوند یادآور شد: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای تصویب کرده که بر اساس آن دارندگان انشعاب‌های غیرمجاز می‌توانند با مراجعه به ادارات آبفار و طی شرایط قانونی، انشعاب غیرمجاز خود را تبدیل به مجاز کنند.

وی  تصریح کرد: این شرکت با ارتقاء سیستم‌های جدید سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای جدید در تلاش است تا پرت آب و دقت در ابزارهای اندازه گیری تولید و توزیع را افزایش دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار