کد خبر: 899462
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: نیمی از سیب مصرفی شب عید کشور توسط آذربایجان غربی تامین می شود.

شهریار حیدری اظهار داشت: باغداران آذربایجان غربی با فروش ۱۰هزار تن سیب به دولت، تامین کننده نصف سیب شب عید کشور هستند.

وی به خرید ۱هزار و ۷۶۰ تن پرتقال و۸۰۰ تن سیب برای شب عید استان، اشار کرد و افزود: طرح تنظیم بازار از ۲۵ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ۹۷ در۴۶۰ مرکز توزیع در آذربایجان غربی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی، استان را اولین تولید کننده سیب کشور دانست و گفت: از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب تولید شده در کشور بیش از ۱میلیون و ۳۰۰ هزار تن در استان تولید شده و  یک محصول استراتژیک در استان محسوب می شود.

وی به خرید سیب صنعتی در ۴ قیمت اشاره کرد و افزود: سیب ممتاز ۱۰ هزار ریال، درجه یک ۷ هزار و  ۳۰۰ ریال، درجه دو ۵ هزار و ۶۰۰ ریال و درجه سه ۲ هزار و ۹۸۰ ریال خریداری شده است.

حیدری با اشاره به اینکه ۴۰ هزار نفر در استان کار کشاورزی انجام می دهند، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد سیب تولیدی استان تبدیل به سیب صنعتی می شود که ۱۲ درصد کل تولید سیب صنعتی استان را دولت خریداری کرده و در نظر دارد در راستای خرید تضمینی سیب صنعتی، قیمت این میوه را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه دو نوع میوه (سیب، پرتغال) به صورت تضمینی خریداری می شود، گفت:۱۱ استان تولید کننده سیب و ۴ استان تولیدکننده پرتقال در کشور است که یک سوم سیب کشور در آذربایجان غربی تولید می شود بنابراین باید یک سوم خرید تضمینی نیز به این استان تعلق گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار