کد خبر: 899143
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همه ما در بنیاد با افتخار به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خدمت‌رسانی می کنیم و ارزش این خدمت همراه بودن آن با احترام و تکریم است.
به گزارش « روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران »، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز یکشنبه 20 اسفندماه در همایش بزرگداشت شهدای کارمند و تجلیل از خادمان شهدا و ایثارگران ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) با اشاره به تاریخچه تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد در 22 اسفندماه سال 1358 با دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد. در آن زمان حدود 3 هزار شهید در جریان انقلاب شناسایی شده بودند، البته میزان شهدای انقلاب بیشتر از این تعداد بود، اما در بسیاری از موارد به دلایل امنیتی این شهدا به‌صورت گمنام دفن شده بودند.
وی افزود: امام خمینی (ره) در حکم تأسیس بنیاد دو هدف اصلی خدمات رسانی و ترویج فرهنگ شهدا را مورد تأکید قرار دادند، زیرا اعتقاد داشتند فرهنگ شهدا همان فرهنگ امام حسین (ع) در عاشوراست و باعث پیروزی انقلاب شده است و تداوم انقلاب نیز در گرو حفظ همین فرهنگ خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وقایع و اتفاقات پس از تأسیس بنیاد گفت: اتفاقات گوناگونی در سال‌های پس از تأسیس بنیاد پیش آمد که مهم‌ترین آن‌ها جنگ تحمیلی 8 ساله علیه کشورمان بود و این موارد تعداد شهدای کشورمان را به بیش از 225 هزار نفر افزایش داد و امروز افتخار می‌کنیم که خدمت‌گزار ایثارگرانی هستیم که هستی خود را برای پایداری انقلاب و اسلام فدا کردند.
معاون رییس جمهور افزود: از زمان حضور در بنیاد تلاش کردیم همراهی و هم‌فکری را بین تمام نیروهای مجموعه ایجاد کنیم و برای مسئولیت‌های گوناگون از نیروهای موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کردیم. بنیاد در داخل مجموعه خود دارای تعداد زیادی شهید گران‌قدر است و علاوه بر این عموم نیروهای بنیاد از خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند و استفاده از این عزیزان در امور اجرایی برای ما افتخار بزرگی است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همه جای بنیاد با خون پاک شهیدان مقدس شده است افزود: همه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران با افتخار به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خدمت‌رسانی می‌کنیم و ارزش این خدمت همراه بودن آن با احترام و تکریم است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با تشکر از زحمات کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما به تمام نیروهای بنیاد افتخار می‌کنیم، زیرا این عزیزان خدمت‌گزار بهترین و پرارزش‌ترین بندگان خداوند هستند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما مسئله اشتغال ایثارگران است. این موضوع تنها منحصر به جامعه ایثارگری نیست، بلکه کشور با مسئله اشتغال روبروست. خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه بنیاد توانسته‌ایم میزان افراد جویای شغل را در بین جامعه ایثارگری پایین‌تر از حد متوسط افراد جویای شغل در کل جامعه برسانیم، به‌گونه‌ای که در حال حاضر این رقم در کل جامعه برابر با 12 و نیم درصد و در جامعه ایثارگری 4 و نیم درصد است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با تلاش تمام همکارانم در بنیاد، این مجموعه 2 سال متوالی به‌عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی انتخاب شده است. این تلاش‌ها قابل تقدیر است، اما باید با نوآوری و خلاقیت همراه باشد و شرایط روز به روز بهتر شود.
گفتنی است در این جلسه که با حضور معاونین و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن حوزه هنری برگزار شد، از خانواده شهیدان «علیرضا کافی» و «امیر هوشنگ رسول‌زاده» و خانواده مرحوم «حسین جعفری» که از کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران بودند و همچنین 68 نفر از کارکنان برگزیده بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار