کد خبر: 898169
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح‌ برنامه‌های «روز بزرگداشت شهدا»، گفت: شعار روز شهید امسال «شهیدان مظهر قدرت» نامگذاری شده است.
به گزارش خبرنگار «جوان»، دکتر علیرضا کریمیان گفت: یکی از برنامه‌های گرامیدشت روز شهدا برگزاری پنجمن کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا است. این کنگره با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و در آن از ۱۰ نفر از خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس،ترور،هسته‌ای و مدافع حرم تجلیل می‌شود. 
به گفته کریمیان، برگزاری آیین اهتزاز و تعویض پرچم و گلباران گلزارهای شهدای سراسر کشور نیز یکی دیگر از این برنامه‌‌‌ها محسوب می‌شود. این مراسم در تهران و شهرستان‌‌‌ها با حضور مردم، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.  اختتامیه جشنواره سرچشمه سرخ نیز یکی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا است که به گفته کریمیان در این مراسم ۹ نفر از برگزیدگان در رشته‌های نقاشی،گرافیک، عکس و هنر جدید تقدیر خواهند شد. 
وی اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار نهال به نام شهیدان غرس شده است و به نظر می‌رسد با اجرای مراسم کاشت نهال به نام شهیدان در قالب برنامه گرامیداشت روز شهدا، به نام همه شهدا نهال غرس شده باشد. 
کریمیان ادامه داد: عیادت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران بستری در بیمارستان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برنامه‌ریزی شده است که این اقدام در سراسر کشور انجام خواهد شد. این مراسم در تهران و در بیمارستان‌های ساسان،خاتم‌الانبیا و مصطفی خمینی برگزار خواهد شد. 
وی گفت: همایش بزرگداشت شهدای کارمند و تجلی از خادمین شهدا و ایثارگران نیز برگزار و در آن از ۶۰ نفر از خانواده‌های شهید کارمند و کارمندان بازنشسته و شاغل تجلیل خواهدشد. در این راستا ۴۱ نفر نیز دراستان‌‌‌ها تجلیل خواهند شد. 
کریمیان به اجرای طرح سپاس اشاره کرد و گفت: در این راستا مسئولان بنیاد شهید به دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌روند و مسائل و مشکلات آنها را بررسی می‌کنند. سالانه نزدیک به 400 هزار دیدار با این خانواده‌‌‌ها انجام می‌شود و امسال برنامه‌ریزی شده است در فاصله بین روزهای 22 بهمن تا 22 اسفند 22 هزار دیدار انجام شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار