کد خبر: 896882
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت بانوان هنرمند در رشته‌های مختلف گفت:ما موافق کساد بودن بازار هنر نیستیم و تاکید می کنیم که هنر امروز آذربایجان چیزی از گذشته کم ندارد و روز به روز نیز بر رونق آن افزوده می‌شود و در این میان هنرمندان زن نه تنها در کنج عزلت نیستند، بلکه با آفرینش آثاری فاخر بر بالندگی هنر این مرز و بوم می‌افزایند.
محمد محمدپور در مراسم گشایش نمایشگاه خوشنویسی آثار بانوان خوشنویس با محوریت پروین اعتصامی استان اظهار داشت: ما به مفاخر و مشاهیرمان افتخار می‌کنیم چراکه این بزرگان  ثروت و میراث ملی ما هستند.

وی افزود: برای اینکه ارتباط بین نسل‌ها از هم نگسلد و هنرمندان نسل‌های آتی پیشکسوتان را بشناسند و از هنر و تجربه‌ آنان بهره گیرند، معرفی مفاخر و مشاهیر امری ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پروین اعتصامی را نمونه‌ِ بارز یک بانوی فرهیخته و نکته سنج برشمرد و گفت: این بانوی بزرگوار با عمر و فرصت اندک توانسته است اشعاری نغز با مضامین تربیتی عمیق را خلق کند.

وی افزود:‌ جامعه ما از انسانهای فرهیخته و برجسته‌ای برخوردار است که هر کدام منشاء ‌هنر و خیر و برکت هستند که پروین اعتصامی نمونه‌ای از آنهاست.

وی با اشاره به فعالیت بانوان هنرمند در رشته‌های مختلف یادآور شد: ما موافق کساد بودن بازار هنر نیستیم و تاکید می‌کنیم که هنر امروز آذربایجان چیزی از گذشته کم ندارد و روز به روز نیز بر رونق آن افزوده می‌شود و در این میان هنرمندان زن نه تنها در کنج عزلت نیستند، بلکه با آفرینش آثاری فاخر بر بالندگی هنر این مرز و بوم می‌افزایند.

محمدپور تاکید کرد: فضا برای فعالیت هنرمندان در رشته‌های مختلف فراهم است و امیدوارم این حرکت ادامه یابد و کاروان فرهنگ و هنر با شتاب و قوت و قدرت و اتکا به ظرفیت‌های هنری و انسانی بی نظیر به سرمنزل مقصود برسد.

در ادامه این مراسم نمایشگاه آثار بانوان خوشنویس استان با محوریت اشعار پروین اعتصامی افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر