کد خبر: 896727
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اظهارات عباس عراقچي، معاون وزيرخارجه در مورد اينكه ايران نتوانسته از برجام بهره‌مند شود...
اظهارات عباس عراقچي، معاون وزيرخارجه در مورد اينكه ايران نتوانسته از برجام بهره‌مند شود و بازتاب آن در رسانه‌ها، روزنامه اصلاح طلب آفتاب يزد را برآشفته كرده، آنقدري كه از ابتدا تا آخر گزارش مربوط به اين موضوع را صرف تخريب مخالفان برجام كرده، بي آنكه توضيحي قانع كننده در مورد سخنان عراقچي بدهد؛ انگار تقصير دلواپسان بوده كه عراقچي خلاف نظر آفتاب يزد حرف زده است!
نكته جالب اما در اين ميان آن است كه اين روزنامه در پايان همين گزارش به وضعيت پيچيده‌اي كه برجام دارد و سرنوشتش كه معلوم نيست چه مي‌شود، اشاره كرده است و مي‌توان گفت كل انتقادي را كه در طول گزارش به منتقدين برجام كرده، زير سؤال برده است. آفتاب يزد در پايان گزارشش مي‌نويسد: «توافق هسته‌اي ايران و 1+5 حالا بيش از هر زماني به شرايط پيچيده رسيده است. امريكا مي‌خواهد موضوعات موشكي و منطقه‌اي را به اين توافق پيوست كند. كاخ‌سفيد همچنين تمايل دارد محدوديت‌هاي موجود بر سر برنامه هسته‌اي ايران كه در برجام آمده به‌طور دائم باشد. در شرايط فعلي اين محدوديت‌ها بين هشت تا 25 سال انقضا دارند. ايران اما مي‌گويد برجام قابل مذاكره مجدد نيست و امريكا بايد حسن نيت خود را در توافق هسته‌اي اثبات كند. حال معلوم نيست چه سرنوشتي براي مهم‌ترين دستاورد ديپلماتيك جهان پس از جنگ جهاني دوم رقم بخورد. » مهم نيست آفتاب يزد برجام را چه بنامد و با عنواني همچون «مهم‌ترين دستاورد ديپلماتيك جهان پس از جنگ جهاني» تلاش كند آن را موجه جلوه دهد؛ مهم اين است خود اذعان دارد كه اين مهم‌ترين دستاورد ديپلماتيك جهان ضمانت اجرايي نداشته و اكنون در وضعيت «سرنوشت نامعلوم» به سر مي‌برد. 

اتفاق جالب توجه در نمازجمعه اهواز
جمعه اين هفته نماز جمعه اهواز مهمانان ناخوانده‌اي داشت. ناخوانده‌هايي كه خود صاحب خانه بودند. كارگراني از شركت «گروه ملي فولاد ايران» كه ماه‌هاست حقوق و مزاياي خود را دريافت نكرده‌اند، روز جمعه به مصلاي نمازجمعه اهواز آمدند تا صداي اعتراض‌شان را به گوش مسئولان برسانند. آنها پيش از آغاز نمازجمعه با حجت‌الاسلام حاجتي، امام جمعه موقت اهواز ديدار كردند و مشكلاتشان را گفتند. در ميانه خطبه دوم يكي از كارگران كه در صف‌هاي جلويي نماز حاضر بود، شروع به بيان بلند مشكلات‌شان كرد. پرسنل نماز جمعه خواستند آرامش كنند، اما امام جمعه سخنانش را قطع كرد و از ديگران هم خواست اجازه دهند اين كارگر حرف‌هايش را بزند. پس از آن كارگران با سردادن شعارهايي، اعتراض خود را نسبت به مشكلات به‌وجود آمده بيان كردند كه حجت‌الاسلام حاجتي هم از مردم خواست با كارگران همزبان شوند و همه جمعيت مصلا با اشاره امام جمعه اهواز شعار كارگران را تكرار كردند... 
امام جمعه موقت اهواز پس از آن با كارگران همدردي كرد و از دولت و مسئولان مربوط خواست هرچه سريع‌تر نسبت به رفع مشكل اين كارگران اقدامات لازم را انجام دهند. او همچنين گفت: «ما بسيار خوشحاليم كه برادران‌مان براي عرض مشكل و رساندن صداي اعتراض‌شان به نمازجمعه آمده‌اند، نمازجمعه متعلق به اين مردم و محل اصلي طرح مشكلات مردم است. »
واكنش بجا و منطقي حجت‌الاسلام حاجتي در ماجراي نمازجمعه اين هفته اهواز شايسته تقدير است. رسانه‌هاي ضدانقلاب همچون بي بي سي و آمدنيوز با انتشار بخش كوتاهي از فيلم شعارهاي اعتراضي كارگران سعي داشتند اعتراضي مخالف نظام را به بيننده القا كنند اما ناخواسته همان مفهوم مدنظر امام جمعه اهواز را كه نمازجمعه محل اصلي طرح مشكلات مردم است، بيان كردند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار