کد خبر: 896047
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نگاهي به وصيتنامه شهيد عبدالله رشيدي
حضرت امام خميني(ره) توجه خاصي به خواندن وصيتنامه شهدا داشتند. ايشان حتي در يك جمله عجيب و منحصربه‌فرد، علما و مؤمنين را اينطور تشويق به خواندن وصيتنامه شهدا مي‌كنند...
ع. م
حضرت امام خميني(ره) توجه خاصي به خواندن وصيتنامه شهدا داشتند. ايشان حتي در يك جمله عجيب و منحصربه‌فرد، علما و مؤمنين را اينطور تشويق به خواندن وصيتنامه شهدا مي‌كنند: اين وصيتنامه‌هايي كه اين عزيزان مي‌نويسند مطالعه كنيد، 50 سال عبادت كرديد و خدا قبول كند، يك روز هم يكي از اين وصيتنامه‌ها را بگيريد و مطالعه كنيد و فكر كنيد.
چنين توجهي از سوي امام(ره) باعث مي‌شود تا بيشتر روي وصيتنامه‌اي كه از شهدا به يادگار مانده است توجه كنيم. امروز كه زندگينامه پيشمرگ شهيد عبدالله رشيدي را منتشر كرديم، در وصيتنامه ايشان نكات خاصي يافتيم كه حيفمان آمد روي آن بيشتر تأمل نكنيم. شهيد رشيدي در بخش ابتدايي وصيتنامه‌اش مي‌نويسد: «شهادت نه اين است كه شما را نمى‌خواستم و مى‌خواستم از پيشتان بروم نه، من عشقي جانسوزتر دارم و سعى مى‌كنم كه عاشق واقعى او شوم.» اشاره شهيد رشيدي به عشق واقعي، همان جاذبه‌اي است كه شهداي اسلام را از صدر تا كنون به مشهدشان كشانده و مرگ خونيني را برايشان رقم زده است. سخني كه نشان از مرگي آگاهانه دارد و در تعريف شهادت نيز عنصر آگاهي جايگاه ويژه‌اي دارد.
عبدالله در ادامه مي‌گويد: «چراكه خداوند امر كرده است هر كه عاشق من شود او را خواهم كشت و هر كس را من بكشم خونبهايش خودم هستم.» اشاره شهيد رشيدي به حديثي قدسي است كه در آن خداوند خود ضامن خون شهيد مي‌شود و مي‌فرمايد كه خونبهاي شهيد خواهد شد. چنين اشاره‌اي از سوي عبدالله رشيدي كه فرزندش اذعان مي‌كرد سواد زيادي هم نداشت، نشان از بصيرت بالاي اين شهيد بزرگوار است كه در دانشگاه جبهه‌ها، درك و فهمي به مراتب بيشتر از مدعيان روشنفكري يافته بود.
در واقع بند بند وصيتنامه شهيد رشيدي برگرفته از احاديث و آيات قرآن است. ايشان در بخش ديگري از وصيتنامه‌اش مي‌نويسد: «بدانيد كه شهيد هميشه زنده ‌است، پس چيزى از دست نخواهيد داد و براى من هرگز زارى نكنيد. به شما بشارت مي‌دهم راهى كه پيموده‌ام، ان‌شاءالله راه ائمه اطهار و راه شهداست.»
يكي از نكاتي كه شهدا همواره روي آن تأكيد داشتند، ادامه يافتن راهشان بعد از هجرتشان است. شهيد رشيدي نيز بارها در طول عمرش همسر و فرزندانش را به ادامه دادن راهش تشويق كرده بود و در وصيتنامه‌اش هم درخواست مي‌كند كه بازماندگانش الگو و نمونه‌اي براي ديگران باشند: «از شما خواهش مي‌كنم كه در شهادتم بى‌تابى نكرده و با روحيه‌اى بسيار عالى و اتكاي به ايمانتان به خدا، الگو و نمونه‌اى براى ديگران باشيد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار