کد خبر: 895739
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان خبر داد
معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان گفت: برنامه آبخیزداری جهت حفاظت از سواحل در برابر فرسایش خاک در حوزه بوستانو پارسیان اجرا می شود.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان گفت: برنامه آبخیزداری جهت حفاظت از سواحل در برابر فرسایش خاک در حوزه بوستانو پارسیان اجرا می شود.

ابوالقاسم حسین پور گفت: فرسایش خاک باعث از بین رفتن اراضی ساحلی و خسارت به منازل و زیرساخت های روستایی در برخی مناطق استان نظیر روستای بوستانو گاوبندی از توابع پارسیان گردیده است.

وی اضافه کرد: ایمن سازی روستا و حفاظت از اراضی ساحلی مذکور از طریق اجرای طرح آبخیزداری مشتمل بر احداث دایک حفاظتی ساحلی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان قرار دارد.

حسین پور تصریح کرد: پدیده فرسایش سواحل باعث پیشروی دریا در خشکی وپدیده رسوبگذاری و ترسیب رسوبات حوزه های آبخیز بالادست در دریا باعث عقب نشینی آب در سواحل می گردد، وی تبعات این دو پدیده را علاوه بر تخریب خاک و خسارت به تاسیسات مجاور دریا، موجب جابجایی خط حریم دریا و مشکلات مرتبط بر آن دانست.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان با اشاره به ضرورت تصویب قانون جامع حفاظت خاک گفت: برنامه آبخیزداری در ۳۴ حوزه آبخیز سواحل، بنادر و جزایر در سطح ۹۷۰ هزار هکتار تدوین گردیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر