کد خبر: 895738
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : افزایش ۵۱ درصدی ترانشیپ و جابجایی نزدیک به ۲.۲ میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : افزایش ۵۱ درصدی ترانشیپ و جابجایی نزدیک به ۲.۲ میلیون TEU کانتینر در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

اله مراد عفیفی پور با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه کانتینری در پیشرفته ترین و بزرگترین بندر کانتینری ایران، گفت: از آغاز سال ۹۶ تا ابتدای بهمن ماه جاری، در مجموع دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۲۱ TEU کانتینر در پایانه های شماره یک و دو بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که که در همسنجی این حجم از عملیات با سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۳۴۲ هزار و ۱۶۲ TEU کانتینر مربوط به محموله های صادراتی، در بندر شهید رجایی بارگیری و ۵۹۲ هزار و ۵۷۵ TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.

عفیفی پور تعداد محموله های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچکتر جنوب کشور و منطقه خلیج فارس از طریق بندر شهید رجایی( به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز ۲۱۶ هزار و ۵۵۸ TEU کانتینر اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه محموله های کانیتنری، در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش ۱۸ درصدی جابجایی کانتینرهای ترانزیتی سخن به میان آورد و افزود: طی ۱۰ ماهه امسال، ۳۷۹ هزار و ۱۵۵ TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهید رجایی شد.

عفیفی پور بندر شهید رجایی را پیشانی تجارت کانتینری ایران توصیف کرد و افزود: جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری تخلیه و بارگیری شده در سطح کل بنادر کشور در این بندر انجام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر