کد خبر: 895631
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور مطرح کرد:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری: بسیجیان خراسان جنوبی با امکانات حداقلی و هزینه ای کم با فرآیندی ساده و به وسیله پهپاد، ابرها را باور کردند.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از خراسان رضوی؛ حسین قدیانی رئیس سازمان بسیچ علمی، پژوهشی وفناوری کشور ظهر امروز در اختتامیه نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت دهه فاطمیه به حضور پر شور مردم در ۲۲ بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت:  هر ساله وبه خصوص امسال ملت ایران حماسه به یاد ماندنی در دهه فجر خلق کردند.


وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اربعین در ادبیات اسلامی اهمیت خاصی دارد و همواره با بلوغ از جهت اندیشه‌ای، فکری و استعدادی همراه بوده است افزود: انقلاب اسلامی امسال که در آستانه ۴۰ سالگی  خوداست، باید به بلوغی رسیده باشد که در دنیا خود و توانای های بی نظیر خود  را به اثبات برساند.


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به مشکلات و تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی اشاره و داشت و گفت: دو استکبار شرق و  غرب به جهت این که شعار انقلاب اسلامی نفی آن دو بود، از ابتدا انقلاب را مورد هجوم خود قرار دادند و به دنبال صدمه زدن به کشور بر آمدند اما با تاکید بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی توانستیم از سد این کارشکنی ها عبور کنیم.


قدیانی با اشاره به ایام دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی کشور توانایی ساخت گلوله خمپاره و اسلحه را نداشت؛ اما زمانی که تاکید بر استفاده از دانش خود و تکیه بر توانایی‌های بومی شد، ورق جنگ برگشت و بر خلاف تصور دشمنان، ایران توانست با انجام عملیات های متعدد ازجمله والفجر هشت به موفقیت‌های برسد.ایران به لطف خدا توانسته است تاکنون تهدیدات دشمنان و سختی‌ها را پشت سر بگذارد و هر جا از داشته‌های خود و‌آموزه‌ها دینی استفاده کرده‌ موفق بوده است.


وی گفت: با وجود سختی‌های مانند محاصر اقتصادی و  درآمد کم نفتی کشور آرایش نظامی بومی خود را ایجاد کرد، به طوری که در فناوری‌های نظامی توانست در دنیا مطرح شود.


مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری کشور اظهار کرد: ما بدنبال احیای تمدن اسلامی هستیم  که این تمدن برای خود فرهنگ دارد و اجرای این فرهنگ در جامعه نیازمند علم  است. علم  وظیفه‌اش توصیف پدیده است و فرهنگ پدیده‌ای که از طریق علم باید در جامعه توسعه داده شود.


قدیانی با تاکید بر این که  در حوزه علوم به صورت جدی و مبنای باید وارد شویم گفت: علم یکی از مولفه های قدرت ملی است که هم خود قدرت آفرین است و هم در مولف‌های دیگر اثر گذار است.


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اظهار کرد: تاکید رهبر انقلاب حرکت به سمت فتح قله های علم و فناوری است که بر این موضوع در دیدارهای اخیر خود تاکید داشته‌اند، چنانچه بتوانیم علمی بومی متناسب با فرهنگ اسلامی تولید کنیم آنگاه می توانیم انقلاب را به دیگر کشورها صادر کنیم.


وی با بیان این نکته که  بومی سازی علم باید در علوم انسانی، تجربی و فنی مهندسی صورت بگیرد در ادامه به وضعیت حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: حوزه سلامت را بررسی کنید و ببینید این حوزه با توجه به واقعیت چگونه است؟


وی در خصوص وضعیت علوم انسانی نیز خاطرنشان کرد: وضعیت علوم انسانی خوب نیست، متاسفانه قوانین موجود در سیستم قضائی کشور برگرفته از یکسری قوانین است که ممکن برخی از آنها رنگ و لعاب اسلامی داشته باشد؛ اما برخی دیگر از قوانین اسلامی را به دلایلی  نتوانسته ایم در جامعه ساری و جاری کنیم.


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری تصریح داشت: آمارهای زندان و پروندهای قضائی  نشان می‌دهد که موضوع جدی است و نیازمند خانه تکانی اساسی در علم هستیم واین کار به شجاعانی چون شهید حسن باقری نیاز دارد.


قدیانی افزود: شهید حسن باقری تاکید داشت که «نباید با ادبیات دشمن بجنگیم» چون این ادبیات بر اساس آموزهای غرب بود و دشمن از آنها شناخت داشت، زمانی که این آموزه‌ها را تغییر داده‌ایم توانسته‌ایم عملیات فتح المبین و بستان را شکل دهیم.


وی متذکر شد:  در حوزه علمی چه کسی گفته  باید  چشم بسته  قوانین غرب بخصوص در علوم انسانی را پیروی کنیم،  در دانشگاه‌ها بایدکرسی‌های آزاد اندیشی نسبت به مسائلی که وجود دارد برگزار شود.


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری  خاطرنشان کرد: واقعیت انقلاب پیش روند و پیش برنده  بودن آن است که باید در محتوا این گونه رفتار کنیم.


وی خاطرنشان کرد: مباحثی که  امروز در دانشگاه تدریس می شود لازم است؛ اما برای جامعه کافی نیست و حاصل تدریس این مباحث روشنفکرانی است که عمدتا در مبانی با خود انقلاب اسلامی به چالش می خورند.


قدیانی بیان کرد:  محصول تاکید بر کلیدواژه امنیت ملی بدون توجه به مباحث بشری می‌شود شعار نه غزه نه لبنان، بنابراین باید دانشگاه و حوزه علم تغییر اساسی پیدا کند.


مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی متذکر شد:  امروز  در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نیازمند ایجاد  انقلاب در حوزه علمی و فناوری هستیم واین جزء رسالت همه بچه‌های بسیج است.


وی بیان کرد: چنانچه قرار در حوزه علم پیرو غرب باشیم، پس چرا از اکنون بر علیه آنان شعار  مرگ بر مستکبرین سر میدهیم، بنابراین باید طور دیگر نگاه کرد واین باید در مجموعه پیش تار و پیش رو اتفاق مانند بسیج اتفاق بیفتد که توانای خود را در این ۴۰ سال اثبات کرده است.


 قدیانی با یادآوری این مطلب که بسیج در طول ۴۰ ساله انقلاب تواسنته است توانایی خود را اثبات کند، گفت:  بسیجیان با وجود کمبود امکانت ها و محرومیت ها توانسته‌اند بارور سازی ابرها را انجام دهند، این درحالی که در کشور هزینه‌های میلیاردی برای این کار صورت گرفت و امروز وزیر نیرو گفته که در حال حاضر نیاز به تجهیزات جدید هستیم اما نخبگان بسیجی خراسان جنوبی با فرآینده ساده و استفاده  از پهپاد  ابرها را باور سازی کردند.


وی تصریح داشت: انقلاب  اسلامی در آستانه تحول است و نیازمند حرکی  جدی و اراده‌های بزرگ است تا نقش انقلاب در جهان در قالب مسائل علمی معنا  یابد. تهدیدات امروز دشمن بر علیه کشور در حوزه دانش است با این وجود ما باید امادگی داشته باشیم ، ما باید در رشته‌ها و حوزه‌های مبنای قدرت آفرین گام برداریم در این راستا باید تمامی مجموعه‌های علمی، دانشجویان حزب‌الهی،  اساتید، متخصصین و غیره پای کار بیایند و یک انقلاب در عرصه علم و فناوری رقم بزنند.


قدیانی خاطرنشان کرد: ما در کشور ۴ میلیون دانشجو و ۱۸۰ هزار عضو هیئت علمی داریم اما  از نظر فناوری رتبه ۷۸ را در دنیا داریم و از نظر اقتصادی وقتی به سرانه جمعیت تقسیم کنیم نزدیک به رتبه ۱۰۰ هستیم  چرا که علم ما رو به فناوری و فناوری رو به ثروت حرکت نمی‌کند و این دردهایی است که باید بگوییم و برای آن راه‌حل بیابیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار