کد خبر: 895264
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
هشدارهاي پي در پي كارشناسان نشان‌دهنده آن است كه براي جلوگيري از آلوده شدن نوجوانان و جوانان به مواد مخدر حتماً بايد راهكارهاي مناسبي تدوين و ارائه شود و در اين زمينه بي‌شك دستگاه‌هاي متولي بايد نسبت به آموزش، اطلاع‌رساني و ارائه راهكارهاي مناسب اقدام كنند اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد تاكنون از راهكار اساسي و مؤثر خبري نبوده است.
هشدارهاي پي در پي كارشناسان نشان‌دهنده آن است كه براي جلوگيري از آلوده شدن نوجوانان و جوانان به مواد مخدر حتماً بايد راهكارهاي مناسبي تدوين و ارائه شود و در اين زمينه بي‌شك دستگاه‌هاي متولي بايد نسبت به آموزش، اطلاع‌رساني و ارائه راهكارهاي مناسب اقدام كنند اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد تاكنون از راهكار اساسي و مؤثر خبري نبوده است. واقعيت اين است كه در اين زمينه مهم‌ترين نقش را خانواده‌ها ايفا مي‌كنند و اگر همكاري نهاد خانواده نباشد، تلاش ساير نهادها ابتر خواهد بود.
جمشيد ميران كارشناس آسيب‌هاي اجتماعي در اين زمينه از نبود راهكارهاي مناسب به شدت گلايه مي‌كند و مي‌گويد: در حالي كه آسيب‌هاي اجتماعي فراواني در حوزه اعتياد نوجوانان و جوانان ما را تهديد مي‌كند، اما متأسفانه شاهد هستيم كه هيچ‌گونه راهكار جدي و مؤثر در اين خصوص از سوي دستگاه‌هاي متولي ارائه نشده است.
او مي‌افزايد: مافياي مواد مخدر با عوض كردن اسم مواد مخدركه در حقيقت ترفند جديد آنهاست، اشتياق و تمايل نوجوانان و جوانان براي مصرف مواد جديد را برمي‌انگيزند؛ با اين حال هنوز راهكاري براي جلوگيري از آلوده شدن فرزندان‌مان به اين مواد مخدر ارائه نشده است. البته نه اينكه راهكاري وجود نداشته باشد، بلكه در عمل اقدامي صورت نمي‌گيرد.
اين كارشناس آسيب‌هاي اجتماعي مي‌افزايد: هر روز شاهد ورود مواد مخدر جديد با اسامي گوناگون و قيمت‌هاي ارزان هستيم كه به شكلي بسيار ساده مصرف مي‌شود و اگرچه فرد ممكن است ابتدا از عوارض و تأثيرات منفي مصرف اين ماده خبر نداشته باشد اما در مدت زمان اندكي به مصرف مواد مخدر اعتياد پيدا مي‌كند، با اين حال عزم جدي براي تدوين راهكاري براي جلوگيري از آلوده شدن افراد به اين مواد مخدر جديد وجود ندارد.
ميران خاطرنشان مي‌كند: از تدوين راهكار كه بگذريم از اطلاع‌رساني و آموزش هم در اين باره خبري نيست و در اين ميان انتظار اين است كه رسانه‌ها در اين خصوص بيشتر فعاليت كنند و از طرفي نيز بايد خانواده‌ها را در اين باره بيش از پيش هوشيار كرد تا مراقب فرزندان خود باشند. آموزش خانواده‌ها اصل و اساس پيشگيري از آلوده شدن فرزندان به اعتياد و ديگر آسيب‌هاي اجتماعي است، از اين‌رو موضوع آموزش خانواده‌ها را در اين زمينه خيلي بايد جدي گرفت. در واقع مسير پيشگيري از تمام آسيب‌هاي اجتماعي از آموزش خانواده مي‌گذرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر