کد خبر: 895064
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
مجری طرح پایش سلامت چهارمحال و بختیاری از راه اندازي بیوبانک به عنوان منبعی ارزشمند برای ذخیره نمونه‌های بالینی مردم و انجام مطالعات بالینی و ژنتیکی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد.

علی احمدی گفت: با توجه به اینکه علت 80 درصد مرگ و میرها در کشور بیماری های غیرواگیر مانند سکته های قلبی و مغزی، سرطان، بیماریهای کلیوی و کبدی است در مرکز پایش سلامت وضعیت سلامت افراد منتخب 35 تا 70 سال در 18 استان کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزایش سطح سلامت گروه هدف و توسعه تحقیقات و پژوهش‌ها در زمینه این بیماری‌ها را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: شناسایی زودرس بیماری‌ها می‌تواند کادر درمان را در انجام مداخلات برای درمان بیماری‌ها کمک کند.

مجری طرح پایش سلامت شهرکرد بیان کرد: این طرح در چهارمحال و بختیاری برای گروه هدف 10 هزار نفری شامل 7 هزار نفر از ساکنان شهرکرد و 3 هزار نفر از ساکنان روستاهای شهرستان اردل انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه طرح پایش سلامت از مهر سال گذشته آغاز و پایان امسال در شهرکرد خاتمه می‌یابد، افزود: تاکنون 6 هزار و 500 نفر در این طرح مورد پایش قرار گرفته‌اند و از سال آینده نیز پایش سلامت جمعیت روستایی استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به انجام دوره ای این طرح ادامه داد: سلامت افرادی که در این طرح پایش می‌شوند سالانه مورد ارزیابی قرار گیرد به گونه‌ای که افراد باید هر گونه مشکل مرتبط با سلامتی و یا بستری شدن در بیمارستان را به این مرکز اطلاع دهند.

مجری طرح پایش سلامت شهرکرد تاکید کرد: با انجام آزمایشاتی مانند آزمایش خون و نمونه‌های ناخن و موی مراجعه کنندگان در این طرح بیو بانک به عنوان منبعی ارزشمند برای ذخیره نمونه‌های بالینی به منظور انجام مطالعات بالینی و ژنتیکی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ایجاد می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار