کد خبر: 894972
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ملت ایران پیش‌بینی رهبر انقلاب در تماشایی‌ شدن 22 بهمن امسال را تحقق بخشید
تهران صبح يك‌شنبه را با وضعي غيرعادي! آغاز كرد؛ يك وضعيت غيرعادي دوست داشتني؛ يك شور براي آغاز روزي كه بيشتر از هر اسمي، نام «ايران» و بيش از هر رنگي، سه رنگ پرچم كشورمان مي‌درخشد.
زينب شريعتي

تهران صبح يك‌شنبه را با وضعي غيرعادي! آغاز كرد؛ يك وضعيت غيرعادي دوست داشتني؛ يك شور براي آغاز روزي كه بيشتر از هر اسمي، نام «ايران» و بيش از هر رنگي، سه رنگ پرچم كشورمان مي‌درخشد. روزي براي بزرگداشت دهه‌هاي متمادي مجاهدت مردم ايران براي رسيدن به استقلال، براي رسيدن به آزادي، براي رسيدن به دولت اسلامي؛ روزي براي جشن به ثمر رسيدن اين مجاهدت‌ها؛ سالروز پيروزي انقلاب اسلامي مردم ايران. 
تهران كه نه، همه‌ ايران ديروز را با همين وضعيت غيرعادي دوست داشتني آغاز كرد؛ از جزيره‌هاي خليج فارس تا بندرهاي خزر، از سني نشين‌هاي سيستان و بلوچستان تا كردستان و تركمن‌هاي گلستان تا بختياري‌ها و ترك‌ها و عرب‌ها، از مراكز استان‌ها تا شهرهاي كوچك تا روستاها تا حتي مناطق زلزله زده ... ايران به رسم هر ساله‌ 22 بهمنش، سراسر برخاسته بود تا بگويد همچنان بر سر انقلاب اسلامي‌اش ايستاده است، با همان آرمان‌ها، با همان شعارها، با همان قوت و وحدت و با همان ايمان.  22 بهمن همه حرف‌ها را مردم زده‌اند و آن‌گونه كه رهبر سه روز قبل از 22 بهمن فرمودند يك 22 بهمن تماشايي آفريدند و البته در اين حماسه، سران قوا، مراجع معظم تقليد و مسئولان كشوري و لشكري و احزاب و گروه‌هاي سياسي از هر جناح و سليقه‌اي حضور پيدا كردند. 
  
راهپيمايي وراي زمان و مكان

هنوز تا زمان برگزاري رسمي مراسم ساعتي مانده، اما در زير خيابان‌هاي تهران اتفاق‌هاي قشنگي در جريان است؛ مترو برخلاف روزهاي تعطيل ديگر شلوغ است، پرچم ايران در دست برخي بچه‌ها ديده مي‌شود و پلاكاردهاي دست نويس در دست، فضاي قطارها و ايستگاه‌هاي مترو را متفاوت كرده است. يك نفر حتي صدايش بلند مي‌شود كه براي سلامتي رهبر صلوات؛ مترو هم وضعيتي غيرعادي و دوست داشتني دارد. 
   
نمايش‌هاي اقتدار دفاعي در مسير راهپيمايي

در جريان راهپيمايي 22 بهمن امسال چند دستاورد دفاعي كشور در مقابل ديد عموم قرار گرفت كه برخي از آنها براي اولين بار بود. در اين راهپمايي، موشك بالستيك «قدر» در چهارراه وليعصر نمايش داده شد. اين موشك بالستيك با سوخت مايع، 2هزار كيلومتر برد دارد و در واقع ادامه موشك شهاب 3 است. 
دستاورد ديگر، ماكت جديدترين زيردريايي ساخت ايران با نام «فاتح» بود. اين زيردريايي ساخت سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع است كه در حدود 500 تن وزن داشته و هم اكنون آخرين مراحل تست خود را پشت سر مي‌گذارد. 
در اين راهپیمايي ماكت شناور موشك‌انداز «جماران» هم به نمايش درآمد كه اولين ناوشكن ايراني از كلاس موج است كه توسط صنايع دريايي وزارت دفاع ساخته شده است و 1300 تن وزن دارد. سامانه موشكي «فجر5» نيز از ديگر دستاوردهاي صنايع دفاعي بود كه در راهپيمايي به نمايش درآمد. همچنين موشك ضدزره «توفان 2 ام» در اين راهپيمايي نمايش داده شد كه كمتر از 4 كيلومتر برد دارد و عليه سامانه‌هاي زرهي و نقاط تجمع دشمن استفاده مي‌شود. 
  
درخواست مردم از فرمانده سپاه براي تقاص آشوبگران

راهپيمايان يوم‌الله 22 بهمن با در دست گرفتن تمثال فرمانده سپاه پاسداران از سپاه درخواست دارند از كساني كه دي ماه امسال اغتشاشاتي در كشور به وجود آوردند تقاص بگيرند. روي اين پلاكاردها نوشته شده بود «مالك اشتر علي تقاص انقلابي» و همچنين اين جمله از مقام معظم رهبري با خطي ريزتر مبني بر اينكه خسارت اين چند روز امريكا به كشور بي‌تقاص نخواهد بود روي اين پلاكاردها وجود داشت. 
  
مسئولان ذوق نكنند!

در راهپيمايي ديروز برخي از جوانان تهراني گرچه اصل حضورشان حمايت از انقلاب و نظام بود، اما پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته بود مسئولان ذوق نكنند، براي حمايت از انقلاب و به عشق رهبر آمديم. در همين راستا پلاكاردها و شعاريي هم بود كه از فضاي حمايتي فاصله مي‌گرفت و رنگ مطالبه از مسئولان داشت. شعارهايي نظير «انقلاب مال كوخ‌نشين‌هاست، مسئول كاخ‌نشين استعفا»، «سال 57 امريكا را از ايران و امسال از منطقه خارج كرديم» و «دوران مذاكره تمام شده است»، اعتراض خود را نشان دادند. راهپيمايان همچنين در حماسه تماشايي 22 بهمن، با حمل پلاكاردهايي به سبك انقلاب 57 بر استمرار آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و حضرت امام (ره) تأكيد كردند. پلاكاردهايي با شعار نوشته‌هاي «نسل ما نسل ظهور است، اگر برخيزيم» بر هماني نسل انقلابي جديد و قديم صحه گذاشتند. 
 
روحاني در 22 بهمن از آنفلوآنزاي مرغي و مالچ پاشي و تعويض خودروهاي فرسوده گفت!

به روال هرساله، سخنران راهپيمايي 22 بهمن تهران، رئيس جمهور است. حسن روحاني در آغاز پنجمين سخنراني‌اش در چنين مراسمي با تبريك سالروز پيروزي انقلاب گفت: «از لحاظ تاريخي ما چه بخواهيم چه نخواهيم، سال آينده چهلمين سال انقلاب اسلامي است، اما در واقعيت بايد وحدت و اتحاد ملي را بيش از گذشته در سال آينده شاهد باشيم. » تقاضا می‌کنم واقعیت‌های کشور برای مردم و دنیا به خوبی منعکس شود. آنجایی که آنقلوآنزای مرغی می‌آید و ما ۲۵ میلیون قطعه مرغ را برای سلامت مردم نابود کردیم. 
 نگویند تخم مرغ طلایی شده. به مردم دروغ نگویید. واقعیت‌ها را به مردم بگویید. سلامت مردم برای ما مهم بود. او در ادامه بدون اشاره به دلايلي كه موجب طرد عده‌اي از انقلاب و نظام شد، گفت: «انقلاب ما وقتي پيروز شد كه همه با هم بوديم. در قطار انقلاب، مسافران فراواني بودند، به طور طبيعي بعضي خودشان خواستند از قطار انقلاب پياده شوند، برخي را هم از قطار انقلاب پياده كرديم كه مي‌توانستيم پياده نكنيم و امروز بايد همه را دوباره به سوار شدن قطار موفقيت و پيروزي انقلاب دعوت كنيم. » روشن نيست آيا وقتي روحاني و دولتمردان و حاميانش منتقدان خود را همنوا با اسرائيل و آل سعود مي‌نامند، هم  مصداق پياده كردن ديگران از قطار انقلاب است يا خير!
رئيس جمهور در ادامه از وحدت گفت و اينكه به همه سلايق سياسي نياز داريم: «ما امروز در سرزمين‌مان نياز به همه اصولگرايان، به همه اصلاح‌طلبان و همه اعتدال‌گرايان و همه ملتي كه اعتقاد به قانون اساسي دارند داريم. هر كس به اين قانون اساسي عقيده دارد او انقلابي است و بايد به او احترام بگذاريم.»
روحاني به روال اغلب سخنراني‌هاي بعد انتخاباتش، انتخابات 29 ارديبهشت را كه منجر به پيروزي‌اش شد، حماسه‌اي بزرگ خواند و آن را به عنوان يك پيروزي بزرگ براي ملت ايران دانست. 
او در ادامه از پيروزي‌هاي بزرگ بر تروريسم گفت كه اشاره به نبرد با داعش داشت: «در سالي كه گذشت ما بر تروريسم پيروز شديم و موفقيت‌هاي فراواني را براي نابودي تروريست‌ها و داعش در منطقه داشتيم. كمك ما به مردم عراق و سوريه به ثمر نشست و ملت‌هاي اين منطقه از شر تروريست‌ها نجات پيدا كردند. ما نگذاشتيم توطئه‌گران در منطقه ما دنبال تجزيه كشورهاي دوستمان باشند. » او گرچه از افتخاري گفت كه حاصل حضور نظامي ايران در منطقه است، اما تأكيد كرد كه «راه‌حل منطقه راه‌حل سياسي است».
در حالي كه قبلاً گفته مي‌شد اگر امريكا برجام را از بين ببرد با طرفين ديگر توافق ادامه خواهد يافت، روحاني ديروز اعلام كرد كه «ملت ما به عهد خودش تا روزي پايبند است كه طرف مقابل ما هم به عهد خود پايبند باشد و باز تأكيد مي‌كنم اگر بخواهند از پيماني خارج شوند، ضرر آن را به زودي خواهند ديد.»
او از شكست ديگر امريكايي‌ها در مسئله قدس گفت: «امريكايي‌ها مي‌خواستند نسبت به قدس، فلسطين و مردم منطقه توطئه كنند و شهر بيت‌المقدس را به عنوان پايتخت صهيونيست‌ها اعلام كنند. جهان در برابر اين توطئه ايستاد. نه تنها كشورهاي اسلامي بلكه به جز چند كشور، همه كشورها با اين توطئه امريكا در مجمع عمومي سازمان ملل مخالفت كردند».
رئيس جمهور در ادامه از رشد مثبت اقتصادي در سال اخير گفت و به جاي تكيه بر توليد داخل، اضافه كرد: «اينكه توانستيم 32 ميليارد سرمايه خارجي را به عنوان سرمايه‌گذاري مستقيم يا فاينانس جذب كنيم، به معناي اعتبار و رشد ايران است. » او البته در بخش پتروشيمي از توليد داخلي گفت: «امسال براي اولين بار در توليد و استخراج گاز در پارس جنوبي از همسايه‌مان قطر پيشي گرفتيم... توليد ما در پارس جنوبي در ظرف چهار سال به حدود دو برابر افزايش پيدا كرده است. »
روحاني آمارهايي از بهبود وضعيت سلامت و كم شدن مخارج مردم در زمينه بهداشت و درمان ارائه داد و سپس اعلام كرد كه «ايران در توليد آهن اسفنجي، اول در سطح جهان است و اين به معناي افتخار براي ملت ايران است. امروز ظرفيت توليد ما در فولاد 32 ميليون تن است كه يك قدرت بزرگ در فولاد هستيم.»
روحاني اقتصاد ايران را هجدهمين اقتصاد در سطح جهاني توصيف كرد و از خودكفايي در توليد گندم و گازوييل گفت و اينكه «ان‌شاءالله سال آينده در بنزين هم به خودكفايي خواهيم رسيد.» 
رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: «در حاكميت ملي مردم در همه زمينه‌ها پاي صندوق آرا هستند، 12 نوبت در رياست‌جمهوري، 10 نوبت در مجلس، پنج نوبت در خبرگان و شوراهاي شهر و همه‌پرسي‌هاي ديگر و قانون اساسي، مردم ما با انتخابات و صندوق رأي و حاكميت ملي مسير خود را پيموده‌اند و خواهند پيمود. »
روحاني با تأكيد بر اينكه ما ملت بزرگ، سربلند و مقاومي هستيم، گفت: «ارتش، سپاه، بسيج، مردم، نيروي انتظامي و نيروهاي امنيتي ما همان‌ها هستند كه امروز هم از مرز و سرزمين ما دفاع مي‌كنند، ببينيد در اطراف ما هر كجا تروريست‌ها وارد شدند و كشتار كردند، اما تروريست‌ها در قدم‌هاي اول مرزي با نيروهاي امنيتي وزارت اطلاعات و سپاه مواجه و يا اسير و كشته شدند، اين به معناي پيشرفت دفاعي كشور است. »
روحاني با تأكيد بر اينكه ما امروز ناوچه، هليكوپتر، هواپيما، تانك، موشك، رادار، ماهواره و ماهواره‌بر را خودمان مي‌سازيم، گفت: «ما در سطح جهان اعلام كرده‌ايم ما توانمند و قدرتمند هستيم و روي پاي خود ايستاده‌ايم و در مسير درست حركت مي‌كنيم.» روحاني در عين حال تصريح كرد كه «ما در زمينه بانك، ماليات و بودجه‌ريزي عقب‌ماندگي‌هايي داريم، بايد عقب‌ماندگي و كاستي‌ها را جبران كنيم. »
او از آلودگي كلانشهرها گفت و تأكيد كرد كه «شدت و مصرف انرژي ما قابل قبول نيست، اينكه ما در روز معادل 5/ 5 ميليون بشكه نفت و گاز صرف مي‌كنيم قابل قبول نيست. به راحتي مي‌توانيم با برنامه‌ريزي ظرف چند سال يك ميليون بشكه در مصرف صرفه‌جويي كنيم.»
رئيس جمهور تأكيد كرد كه «بايد خودروهاي فرسوده را از رده خارج و نوع بنزين و گازوئيل را اصلاح كنيم. كسي كه اتوبوس، كاميون فرسوده سنگين و نيمه سنگين را بدهد، يك كاميون نو را به نصف قيمت خواهد گرفت و نصف قيمت را دولت به عهده مي‌گيرد. »
روحاني سپس به دفاع از دولت خود در برابر انتقادات پيرامون وجود ريزگردها پرداخت و گفت: «مي‌گويند دولت براي ريزگرد چه كار كرده است؟ من به ملت ايران و مردم خوزستان اعلام مي‌كنم در سال گذشته 12 هزار هكتار شنزار را مالچ‌پاشي كرده‌ايم و در سال آينده آن را هم ادامه مي‌دهيم و كانال 47 كيلومتري را از كارون به دشتي در جنوب غربي اهواز رسانديم كه كانون گرد و خاك است. » 
رئيس جمهور خطاب به ملت ايران بيان داشت: «ما كشوري زلزله‌خيز هستيم و بايد بافت فرسوده را نوسازي كنيم. در محله‌اي كه بافت فرسوده است، خانه را مي‌سازيم و با 20 درصد اضافه دراختيار مردمي قرار مي‌دهيم كه در خانه‌هاي فرسوده زندگي مي‌كنند و براي خانه‌اولي‌ها خانه مي‌سازيم با سود بانكي 6 درصد كه در تاريخ سال‌ها و دهه‌هاي گذشته شما نظير آن را نمي‌يابيد. »
او با تأكيد بر اينكه به همه سلايق احترام بگذاريم و تأكيد بر اينكه هر كس راي آورد، منتخب همه ملت است، تصريح كرد: «قانون اساسي بن‌بست‌ها را برداشته و ظرفيت بسيار بزرگي دارد. ملت ايران اگر جايي ما با هم بحث داريم به اصل 59 قانون اساسي مراجعه كنيم اين اصل مي‌گويد در برخي موارد قانون‌گذاري و اعمال قوه مقننه در مسائل مهم اجتماعي، ‌فرهنگي و سياسي مراجعه به آراي مستقيم مردم است. اگر در مسئله‌اي اختلاف داريم دعوا ندارد، ‌صندوق آرا را بياوريم هر چه مردم گفتند به آن عمل كنيم اين ظرفيت قانون اساسي ما است و به آن ظرفيت عمل كنيم و يك مقدار مدارا و آستانه تحمل ما بيشتر شود. همه ما براي ايران، اسلام و ملت ايران هستيم. »
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
«««نمایشی با شکوه با پایانی تلخ و شرم آور»»» شاید تلخ تر از این نمیشد که در این حظور بی نظیر و حماسی مردم انتقلابی ایران؛ بالاترین مقام اجرایی کشور در روی مردم بایستد و یاد و خاطرات دوران ریاست جمهوری بنی صدرملعون را زنده کند مگر ایشان بابت برجام ننگین آمریکایی رفراندم برگزار کرد؟ در این سالهای اخیر مهمتر از برجام مگر تعهد نامه ای بوده ؟ چرا برای برجام رفراندم برگزار نکرد؟؟؟ این حرفها بوی فتنه نمیدهد علامت آغاز فتنه سازی هایی دیگر است.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
چرا بایست این حرکت باشکوه وشیرین مردم ایران با صحبتهای روحانی ؛ تلخ و بدفرجام شود؛ چرا بایست او سخنران باشد؟؟؟
چرا افکار بنی صدری بایست مجددا شبیه گردان نمایش قدرت و همبستگی مردم ایران اسلامی باشد
چرا در روز یاس و ناامیدی منافقین و کفار حرفهای ...او نور امیدی در دل دشمنان نظام ایجاد کند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
22 بهمن امسال انقدر تماشایی بود که حتی تلاش سخنران اصلی مراسم برای ایجاد یک گفتمان انحرافی ناکام ماند
22 بهمن امسال توسط مردم تبدیل به یک رفراندم برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد شد که عمدا در سخنرانی روحانی مغفول گذاشته شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار