کد خبر: 894670
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
مراسم میهمانی لاله‌ها در آستانه فرا رسیدن سـی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 19 بهمن ماه با قرائت پیام نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزارهای شهدا در شهرها، شهرستان‌ها و روستاهای سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش «جوان» هـمزمان با هشتمین روز از ایــام‌الله دههٔ مبارک فـجـــــر انــقلاب اســلامـی که با عنوان «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت» نامگذاری شده است، گلزارهای شهدا عطرافشانی و گلباران شد و پیام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت شد.
مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با مشارکت ایثارگران و تشکل‌های ایثارگران برگزار شد و گلزار شهدای شهرستان پاوه به عنوان نماد شهدای اهل تسنن، گلزار شهدای روستای شهید آباد فارس با 46 شهید به عنوان نماد گلزار شهدای روستاها و گلزار شهدای آشوری به عنوان نماد شهدای ادیان توحیدی به منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر، گرامیداشت نام و راه روشن شهدا و ادای احترام و تجلیل از مقام شامخ و رفیع آنان گلباران و عطرافشانی ‌شد.
حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، در سخنانی با اشاره به تعابیر حضرت امام خمینی (ره) در مورد مزار مطهر و منور شهدا گفت: هم اکنون در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سعادت داریم که به زیارت تربت اهل عشق نائل شویم و پیامبر خدا را قسم می‌دهیم به حرمت خون شهیدان که در آسمان شناخته‌تر از زمین هستند همه ما را صادق، با استقامت و پاسدار خون شهیدان قرار دهد.
وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب از مراحل سخت عبور کرده و امیدواریم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم و در این مسیر شکرگزار توفیق خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران هستیم.
حجت الاسلام کاویانی شهیدان را برندگان اصلی نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: شهیدان سرفراز انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از فرصتی که نظام اسلامی فراهم کرده بود به خوبی در جهت رسیدن به قرب الهی استفاده کردند و توانستند خود را از دنیای مادی به سمت ملکوت اعلی برسانند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در پایان سخنان خود با اشاره به آیه کریمه قرآن در مورد زنده بودن شهدا خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن شهدا در مورد حوادث پس از خود سؤال می‌کنند و ان شاءالله به برکت خون شهدا در مسیری قرار بگیریم که پس از پایان عمر در جوار رحمت الهی و این عزیزان باشیم.
صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ نیز در این مراسم با بیان اینکه آیین مهمانی لاله‌ها در ایام دهه مبارک فجر همزمان در گلزارهای سراسر کشور برگزار می‌شود اظهار داشت: در سال جاری این مراسم ویژگی خاصی دارد و گلزار بهشت‌زهرا (س) با 30 هزار شهید و یکی از گلزارهای روستایی در کشور به عنوان نماد میراث فرهنگی کشور معرفی ‌شده است.
در این مراسم سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) شعری را در وصف شهدا قرائت کرد و در پایان مزار شهدا با حضور حجت الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، مقامات لشگری و کشوری و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران عطرافشانی و گلباران شد.
مراسم بزرگداشت شهدای ادیان توحیدی نیز هم‌زمان با برگزاری مهمانی لاله‌ها در سراسر کشور در آرامستان آشوریان اسلامشهر برگزار شد و نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تبریک ایام دهه فجر گفت: پیروزی انقلاب و تداوم آن مدیون خون شهدای عزیزمان است. دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی همواره در تلاش برای ضربه زدن به این انقلاب هستند و در این راه از انواع دسیسه‌ها بهره می‌گیرند و به‌طور مشخص سعی کرده‌اند در بین اقلیت‌های دینی و انقلاب ایجاد تفرقه و نفاق کنند، اما برگزاری این‌چنین مراسمی نشان‌دهنده عدم موفقیت دشمنان در ایجاد نفاق بین مردم کشورمان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: بزرگان دینی و انقلاب ما همواره بر لزوم حضور و همراهی اقلیت‌های مذهبی کشورمان در تمام صحنه‌ها تأکید داشته‌اند و اوج این همراهی، حضور این عزیزان در دفاع مقدس و تقدیم شهدا و جانبازان متعددی در بین اقلیت‌ها بود.
نصیری جایگاه شهادت در نزد ادیان مختلف توحیدی را بسیار با اهمیت و بلندمرتبه دانست و گفت: در بین ادیان توحیدی مفاهیم مشترک زیادی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها احترام ویژه برای شهداست.
یوناتن بت کلیا نماینده آشوری‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) در یکی از نخستین  دیدارهای خود پس از پیروزی انقلاب با اقلیت‌های مذهبی دیدار داشتند و در آنجا فرمودند ما ملت و یدی واحد هستیم. ایران و ایرانی همواره سمبل وحدت قومیت‌ها و ادیان مختلف هستند و رعایت حقوق بشر در این کشور، الگویی برای همه جهان محسوب می‌شود.
وی افزود: ما قرن‌ها در کنار یکدیگر زیسته‌ایم و از کیان کشور دفاع کرده‌ایم و شهید داده‌ایم. امروز نیز مسئولان جمهوری اسلامی ایران با تأسی از رفتار بزرگان دین اسلام با تمام ادیان توحیدی به یک شکل رفتار می‌کنند و مدافعین دروغین حقوق بشر که با حمایت از تروریست‌ها باعث مرگ هزاران انسان بی‌گناه در منطقه شده‌اند باید ببیند  که ما چگونه با صمیمیت و اتحاد در کنار هم با صلح و صفا زندگی می‌کنیم.
فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس فراکسیون شاهد مجلس نیز طی سخنانی پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون و مرهون تمام مردم و اقشار گوناگون دانست و گفت: برای به ثمر رسیدن این انقلاب و پایداری آن شهدای زیادی از مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی تقدیم شده‌اند.
مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران نیز با اشاره به برپایی این مراسم در جوار مزار شهدا گفت: شهدا با خون پاک خود پیشرفت‌های زیادی را برای انقلاب اسلامی و ایران رقم زده‌اند و استقلال و امنیت امروز ایران مدیون آن‌هاست و فرقی بین شهدای ادیان گوناگون وجود ندارد.
گفتنی است، گلباران مزار مطهر شهدا با تعویض 110 هزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در مزار شهدای سراسر کشور و غبارروبی مزار شهدای گمنام همراه بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار