کد خبر: 893280
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
مدیرکل منابع طبیعی:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از کاشت 9 میلیون اصله نهال مانگرو در سواحل این استان از سال 1370 تاکنون خبر داد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از کاشت 9 میلیون اصله نهال مانگرو در سواحل این استان از سال 1370 تاکنون خبر داد.

امید ذاکری اظهار داشت: سال گذشته حدود 400 هزار اصله و امسال نیز 100 هزار اصله نهال مانگرو در شهرستان های بندرعباس، قشم، میناب و سیریک کشت شده است.
وی افزود: از حدود یک میلیون و 134 هزار هکتار جنگل در استان، 800 هزار هکتار آن جنگل های رویشی و 21 هزار جنگل های مانگرو (حرا و چندل) هستند که هرمزگان از این نظر رتبه نخست را در کشور دارد.
این مقام مسئول بیان داشت: گونه چندل به طور ویژه تنها در خور آذینی شهرستان سیریک از استان هرمزگان رویش دارد و تنها گونه درختی زنده زای کشور محسوب می شود.
ذاکری خاطر نشان کرد: جنگل های مانگرو محل زاد و ولد بسیاری از آبزیان به ویژه میگو است و تحقیقات ثابت کرده در محل رویش جنگل های مانگرو صید آبزیان بیشتر از سایر نقاط است.
وی تصریح کرد: جنگل های مانگرو در زمین های جزر و مدی استان هرمزگان در طول نوار ساحلی از منطقه سایه خوش بندرلنگه تا خور کرتی مرز استان هرمزگان با سیستان و بلوچستان در خورها، مسیل ها و کنار رودخانه ها رویش دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: افزایش تولید آبزیان، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات، حفاظت از خاک و جذب اکوتوریسم از اهداف کشت و توسعه جنگل های مانگرو است.
ذاکری اظهار کرد: تمام جنگل های هرمزگان جزو جنگل های حفاظتی محسوب می شوند که هرگونه برداشت از چوب این جنگل ها به طور کامل ممنوع است و بهره برداری از محصولات غیر چوبی مانند گیاهان دارویی، صنعتی و میوه های خوراکی طبق طرح تصویب شده در کمیته فنی اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری استان امکان پذیر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر