کد خبر: 891288
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
مشاور وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و باراک اوباما، از آغاز قریب الوقوع مذاکرات هسته ای واشنگتن و ریاض خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، رابرت آینهورن، مشاور وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و باراک اوباما و از اعضای فعلی اندیشکده بروکینگر در یادداشتی با اشاره به تلاش های عربستان برای هسته ای شدن می نویسد:«بعد از یک وقفه طولانی مذاکرات عربستان و آمریکا برای رسیدن به توافق برای انجام همکاری های هسته ای به زودی آغاز می شود». به نوشته آینهورن، قرارداد هسته ای آمریکا و عربستان تحت عنوان «توافقنامه ۱۲۳» به امضای طرفین خواهد رسید. دلیل انتخاب این نام آن است که قانونی تحت این عنوان برای همکاری هسته ای با سایر کشورها به شرکت های آمریکایی این اجازه را می دهد تا در برنامه های هسته ای عربستان شرکت کرده و در ساخت راکتور های هسته ای در این کشور مشارکت داشته باشند. به نوشته آینهورن، مذاکرات قبلی آمریکا و عربستان در خصوص همکاری های هسته ای به دلیل اختلافاتی که ۲ طرف در خصوص غنی سازی داشتند متوقف شده بود. آمریکا خواستار آن بود که عربستان تعهداتی را در خصوص پرهیز از غنی سازی و بازفرآوری پلوتونیوم به آمریکا بدهد اما ریاض با این توجیه که این موارد مربوط به حاکمیت عربستان است و واشنگتن قصد مداخله در آن را دارد از پذیرفتن این تعهدات خودداری کرده بود. آینهورن در ادامه به دولت آمریکا پیشنهاد می دهد که در مذاکرات هسته ای آمریکا با عربستان سعودی -که با استقبال گسترده صنایع هسته ای امریکا مواجه شده است- پیشنهاد می شود دولت آمریکا تولید سوخت هسته­ای توسط عربستان و در داخل خاک آن کشور را به طور محدود بپذیرد.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
بسم الله.باسلام.حکومت قبیله بدوی آل سعود وقتی بادست اربابش شیطان بزرگ با انرژی هسته ای ترکیب میشود ملغمه ای میشود جهت تخریب وفساد در أرض و ثروت اعراب مسلمان حجاز مظلوم و به توهمشان وسیله تهدید همسایگان این فضولات دجال و شاید میخی جهت تحکیم خانه عنکبوت آل یهود البته غافل نیستند که این خانه از پای بست ویران است نقش ایوان میزنند تا قبل از ذبح بیشتر بدوشند واز خر مرده نعل میکّنند.ودر نهایت هرچه کنند بلاشک ارثیه برای صالحان است .والسلام.شهرک اندیشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار