کد خبر: 890495
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در سه سال اخیر میزان گلخانه‌های استان اردبیل از 39 هکتار به 60 هکتار ارتقا یافته است.

رحیم فرد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اردبیل با اعلام اين خبر افزود: با تولید محصولات گلخانه‌ای برای اولین بار امسال موفق به صادرات این محصولات به کشور روسیه شدیم و قطعا در سال‌های آینده با افزایش تولیدات این امر تقویت خواهد شد.

وی تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی، توجه به تولید محصولات صادرات‌محور با تغییر رویکرد در کشت محصولات باارزش افزوده را یادآور شد و گفت : توسعه کشت چغندر ریشه‌ای، زعفران، پسته، بادام زمینی و ... جزو اولویت‌های استان اردبیل است.

این مسئول با بیان اینکه از 220 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اردبیل 70 هزار هکتار به سیستم آبیاری مدرن مجهز شده و در 60 هزار هکتار نیز کار عملیاتی در حال انجام است، افزود : در شمال استان اردبیل پروژه پایاب سد خدافرین با پیشرفت 50 درصد و با حضور 15 پیمانکار در حال اجراست و امیدواریم ظرف دو سال آینده این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی از تهیه کتابچه الگوی کشت در استان با همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه‌های استان خبر داد و بیان کرد: ما در دشت اردبیل در بیش از 650 هکتار ذرت شیرین کاشتیم و در شمال استان نیز کشت بادام زمینی، توزیع 670 هزار اصله نهال پسته و 4 هزار و 500 تن پیازچه زعفران برای افزایش راندمان اراضی حاصلخیز استان بین کشاورزان توزیع شده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار