کد خبر: 889881
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
از مهمترين مظلوميت‌هاي نظام جمهوري اسلامي وارونه‌سازي خصايص و ويژگي‌هاي آن در جهان توسط رسانه‌ها و دستگاه‌هاي سخن‌پراكني نظام سلطه است.
دکتر عبدالله گنجی
از مهمترين مظلوميت‌هاي نظام جمهوري اسلامي وارونه‌سازي خصايص و ويژگي‌هاي آن در جهان توسط رسانه‌ها و دستگاه‌هاي سخن‌پراكني نظام سلطه است. به همين دليل بسياري از مردم جهان وقتي با داشته‌ها، ظرفيت‌ها و فرهنگ ايرانيان مواجه مي‌شوند متعجب مي‌شوند و به اغفال خود توسط تبليغات دشمنان ايران اعتراف مي‌نمايند. حال كه آشوب و اعتراض‌هاي اخير به پايان رسيد، نظام سلطه با كليدواژه «سركوب معترضين» مشغول ادراك‌سازي جديد از نظام با هدف تحريم هاي حقوق بشري (به جاي خروج از برجام) است اما اين انگاره در برخي نخبگان درون كشور نيز وجود دارد كه حق اعتراض به رسميت شناخته نمي‌شود. کسی جرئت نقد و اعتراض به دستگاه‌هاي حاكميت را ندارد. هركس كوچكترين نقد و اعتراضي كند سر از زندان در مي‌آورد و... . اين انگاره نسبتاً به باور هم تبديل شده است اما حقيقت ماجرا واقعاً همين است؟ 

اطلاعات و آمار چيز ديگري را نشان مي‌دهد كه مظلوميت چهره نظام را دوچندان مي‌كند. در همين 16 آذر امسال بيش از 700 برنامه نقد در دانشگاه‌هاي كشور برگزار شد كه مجوز آن توسط خود حاكميت صادر شده است. ارقام نشان مي‌دهد ايران اولين كشور جهان در پايبندي به «حق اعتراض» است. اگرچه علت اعتراض‌ها نشان از وجود مشكلات در كشور دارد اما وجود و به رسميت شناختن حق اعتراض در ايران آن را به كشور اول جهان تبديل كرده است، حال آنكه جهان استكبار و دنباله‌هاي داخلي آن تصويري استبدادي و سركوبگر از اين نظام به جهان مخابره مي‌كنند و با وارونه‌نمايي، حلقه‌هاي بعدي مواجهه با نظام را دنبال مي‌نمايند. تحريك و حمايت دو ركن اوليه استکبار در مواجهه اجتماعي با نظام است و پس از ناكامي، فاز سوم كه تحريم است، كليد مي‌خورد. راستي چه ارتباطي بين تحريم اكنون صدا و سيما و سپاه بين اصلاح‌طلبان و دولت از يك سو و امريكاي جهانخوار از سوي ديگر وجود دارد؟ چرا اين دو نهاد مغضوب مشترک هر دو هستند؟

در سال 1395 بيش از 1500 تجمع اعتراضي و حتي غيرقانوني در ايران انجام شده است كه حتي از دماغ هيچ كس خون نيامده است. در سال قبل، 138 اعتصاب در محل كار و 1952 اعلام نارضايتي از طريق طومارنويسي يا شكايت‌هاي جمعي به مسئولان نظام ارسال شده است. با كدام‌يك برخورد قهری انجام شده است؟

در نيمه اول سال 1396 بيش از 1387 تجمع اعتراضي در سراسر كشور برگزار شده است. حاكميت كدام‌يك را سركوب كرده است؟ در همين سال 214 اعتصاب موقت اعتراضي و 3429 اعتراض طوماري و كتبي براي مسئولان كشور ارسال شده است. كدام يك از آنان به رسميت شناخته نشده است؟

در همين اغتشاشات اخير بيش از 100 تجمع غيرقانوني (در برخي شهرها چند بار) اتفاق افتاده است كه فقط هفت مورد آن كه نفوذي‌ها به دنبال حمله به كلانتري، زندان و فرمانداري بودند موجب برخورد شده است و بقيه به رغم صحنه‌‌هاي خشن تخريب و آتش‌سوزي تحمل شده است. در كجاي دنيا خانمي مي‌تواند در چشم افسر ارشد پليس زوم كند و به رهبرش توهين كند و آن پليس با صبوري از او درگذرد؟ كدام تجمع بدون اغتشاش در ايران محترم شمرده نشده است؟ اكنون امريكاي جهانخوار كه از ورود ايرانيان به امريكا جلوگيري مي‌كند و برجام را اجرا نمي‌كند و ملت ايران را تروريست مي‌نامد و هر روز تحريمي جديد وضع مي‌كند، خود را در كنار ملت ايران مي‌داند كه البته خروجي آن مضحكه‌اي براي خنداندن مردم جهان بيش نيست. بدون ترديد در حال حاضر در هيچ كشوري به اندازه ايران تجمعات مطالبه‌گر و اعتراضي نداريم و اين ظلم به نظام جمهوري اسلامي قبل از اينكه از سوي دشمنان و امپراتوري رسانه‌اي آنان انجام شود به نخبگاني برمي‌گردد كه پرستيژ معنابخش به خود را سكوت در مقابل اين ظلم بزرگ يا همراهي با دشمن مي‌دانند. شايد امام راحل نيز در همين شرايط بود كه فرمود: خدايا تو مي‌داني كه ما كسي جز تو نمي‌شناسيم و نخواسته‌ايم كه بشناسيم و شايد فشارها براي سازش بود كه باز فرمود: «كسي تصور نكند ما راه سازش با جهانخواران را نمي‌دانيم ولي هيهات كه خادمان اسلام به ملت خود خيانت كنند.»

ملت بزرگ ايران كه كوله‌بار مبارزه با تروريسم و تزوير و زر و زور را به پرچمداري امام راحل و مقام معظم رهبري بر دوش گرفته است مي‌داند كه تا بر اين هويت اصرار دارد لحظه‌اي از كيد و مكر دشمنان در امان نخواهد بود و فشارهاي همه‌جانبه دشمن وجود خواهد داشت. مشكلات معيشتي مردم بدون ترديد مسئله اول حاكميت و دولت است اما ايرانيان آزاده نمي‌توانند براي رفع سراب‌گونه آن عزت خود و استقلال كشور را ناديده بگيرند. برون رفت از وضع موجود دو راهكار اساسي دارد كه عدم توجه به آن مسئله را حل نمي‌كند و دشمنان در كمين نشسته مجدداًً از شيارهاي چالش‌هاي موجود وارد خواهند شد. اول وحدت همه نخبگان كشور و دوم كارآمدي است. دولت بايد از سيل ايده‌هاي بيرون از خود  استقبال نمايد و از روزمرگي به درآيد و براي چالش‌هاي موجود نسخه‌اي شفابخش و اميدآفرين تجويز نمايد و از وحدتي كه پس از اتفاقات اخير رخ داد حداكثر استفاده را بنمايد. 
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
1
مسئولین ما در مدیریت اقتصادی کشور در همه دوره ها ضعیف بوده و هستند و علت هم این است که این بخش همیشه در دست دولت بوده دولتی که مردم آن‌ها را انتخاب کردند.اما سوال این است که چرا کارگزاران و مدیران اقتصادی ما از جنس سردار سلیمانی نیستند؟ مگر سردار اقتصادی از جنس انقلابی نداریم؟ چرا زیاد داریم،پس چرا دولت این افراد را بر مسند اقتصادی نمی‌گذارد؟ ما از مجلس نظارت انقلابی می‌خواهیم، پرونده‌های بسیاری در کمیسیون اصل 90 وجود دارد، چرا رسیدگی نمی‌شود؟ چرا ملاحظه‌کاری می‌شود؟ مردم ایستاده اند و عده‌ای دنبال خوردن هستند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
2
وقتی به دلائل اعتراض ها رسیدگی نمی شود به رسمیت شناخته شدن ونشدنش یکسان است.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
2
اگر اعتراضات و تجمعات معیشتی مردم به حق بوده که به حق هم هست (غیر از اشوب و تحریب و ساختار شکنی) پس چرا این شعارها در نماز های جمعه سر داده نمی شود؟چرا ان اقایی که شعار استکبار ستیزی می دهد و نماز گزاران تکرار می کنند شعار معیشتی نمی دهد ؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
جناب گنجی" مخالف خوانی عده ای از نخبگان در درون کشور " که حق اعتراض در کشور وجود ندارد " و شما بیان کردید " بیشتر شکل شغل وحرفه به خود گرفته ست " که از ان امرار معاش
می کنند " کاش این نخبگان کمی دلسوز مردم وعاقبت استقلال این کشور بودند " در زمانی که روزنامه نگاران امریکائی طبق بیان خودشان " عده ای مانند لاشخور " بالای اسمان ایران می چرخند " بدبختی این کشور از تحصیلکرده های بی وطن ست " که سال های مدید بر کشور ضربه زدند " هنوز هم دست بردار نیستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
با سلام . سنت الهی در جامعه این است که هر جامعه بسمت تکامل پیش رود تا اماده حضور منجی عالم امام زمان باشد . این . حرکت جامعه مثبت توصیف می کنند . . لذا می بینیم که امروزه می بینیم که دوره ریاست جمهوری را دوره ای تعیین می کنند . جامعه همگام با مردم و رئیس جمهور منتخب به تکامل خود ادامه می دهد . رسانه ها مانند روزنامه ها و صدا و سیما بازوی اطلاع رسانی دولت یهنی همان چشم و گوش دولت می باشند .مشکلات . عدم اجرای برنامه ها . موفقیت و یا عدم موفقیت برنامه را موشکافی کرده با روش های علمی مانند نمودار ها و غیره ر به اطلاع مقامات می رسانند . مشکل زمانی بوجود می اید که مردم احساس کنند که رسانه ها مانند روزنامه ها . صدا و سیما توان اطلاع رسانی را ندارند . ان موقع مردم راهکارهای دیگر پیدا می کنند . مانند رجوع به شبکه های اجتماعی . رسانه های خارجی . اعتراض خیابانی و غیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
با سلام بنده در گزینش یکی از ادارات دولتی کار میکنم فرمایش شما درست است اعتراض هم برگزار میشود اما در نهایت موقع گزینش افراد همین اعتراضات حتی قانونی موجب ایجاد مشکل برای افراد میشود در اداره هم مراتبا برای ما دوره های توجیهی برگزار میکنند که مراقب باشد در تجمعات غیر قانونی !!!!! حتی از نوع صنفی مشارکت نکنید برایتان دردسر میشود در اعتصاب هم اگر شرکت کنید به جرم آسیب به سازمان اداری کشور مجرم هستید و هزار رقم تهدید دیگر اعتراض زمانی ارزش دارد که به نتیجه منصفانه و مورد قبول دو طرف برسد اعتراض بدون نتیجه که مورد بی توجهی مسئولین قرار گیرد در نهایت به خشونت کشیده خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
اگر مردم گشایش اقتصادی مورد ادعای دولت را در زندگی لمس و احساس کنند ورای آمار و ارقام اراده شده که درست وغلط بودن آن بحث دیگری است ،آزادی بیان آمار و ارقامی شما راهم در زندگی احساس و لمس میکنند و شکر خدا تمامی مشکلات اعم از اقتصادی و اجتماعی برطرف شده و فقط و فقط عوامل بیگانه به نظام و مردم ظلم میکنند .آقای دکتر تناقض گویی ممنوع .برای همه و در همه موارد .این است اسلام انقلابی که امام (ر ه) سردم دار آن بودنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
اگر مفسدین اقتصادی از کوچک تا بزرگ محاکمه ودر ملا عام اعدام شوند تمام مشکلات ازبیکاری وتولید حل میشوند ومردم وقتی اجرای عدالت را ببینند هیچ اعتراضی نمی کنند وانتظار مردم اینست که کسانی که در پستهای کلیدی از مدیر عامل به بالا فساد ورانت خواری کرده اند دراسرع وقت به دادگاه های انقلاب برای حسابرسی سپرده شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار