کد خبر: 888117
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان نمود:
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اسناد 774 هکتار از اراضی ملی استان در قالب 720 سند تک برگی به نام دولت درسال جاری صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اسناد 774 هکتار از اراضی ملی استان در قالب 720 سند تک برگی به نام دولت درسال جاری صادر شده است.

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: ارزش این اراضی سنددار شده در مجموع 690 میلیارد و 962 میلیون ریال که اسناد مالکیت دفترچه ای آن ها به سند تک برگی تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: 473 هکتار از اراضی که امسال صاحب سند تک برگی شده اند در محدوده شهر و 217 هکتار نیز در محدود شهرستان های استان مرکزی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اسناد مالکیت در محدوده شهرها و روستاها در قالب کاداستر صادر می شود و بسیاری از اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد کاداستری تک برگی تبدیل شده که نقشه ملکی در آن مشخص است و می تواند از جعل، دخل و تصرف و صدور سند معارض جلوگیری کند.
شارقی افزود: اسناد مالکیت دفترچه ای منسوخ شده است و با تبدیل شدن به اسناد تک برگی تمامی مشخصات ملک در سند ذکر و از احجاف در حق مالکان جلوگیری می شود.
وی، تسهیل در روند دریافت تسهیلات را از ویژگی های تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی در شاخص رفع تصرف زمین در کشور از رتبه هشتم به سوم رسیده که استفاده از ظرفیت یگان و گشت زنی ‌های متناوب از دلایل این مهم در کسب این موفقیت بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار