کد خبر: 885824
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
شمارش معکوس براي جام جهاني 2018 در حالي آغاز شده که اين هفته‌ها پس از مشخص شدن گروه‌هاي هشت‌گانه، مسئولان فدراسيون فوتبال کشورمان در حال برنامه‌ريزي براي حضور آبرومندانه در روسيه هستند.
سعید احمدیان
شمارش معکوس براي جام جهاني 2018 در حالي آغاز شده که اين هفته‌ها پس از مشخص شدن گروه‌هاي هشت‌گانه، مسئولان فدراسيون فوتبال کشورمان در حال برنامه‌ريزي براي حضور آبرومندانه در روسيه هستند. علاوه بر زمانبندي براي اردوها، بازي‌هاي تدارکاتي پيش از جام جهاني مي‌تواند نقش مهمي در آماده‌سازي تيم ملي کشورمان داشته باشد. در اين رابطه رايزني با تيم‌هاي مختلف که سبک بازي‌شان به تيم‌هاي همگروه ايران بخورد، آغاز شده است و مسئولان فدراسيون و همچنين وزارت ورزش وعده داده‌اند که در راه تدارک تيم ملي فوتبال در جام جهاني کم نگذارند تا شاگردان کرش با بهترين آمادگي در روسيه به ميدان بروند. در همين راستا و با توجه به همگروهي تيم ملي فوتبال کشورمان با تيم‌هاي قدرتمندي مانند اسپانيا و پرتغال به نظر مي‌رسد بازي‌هاي تدارکاتي در نظر گرفته شده براي تيم ملي پيش از آغاز جام جهاني از اهميت بالايي برخوردار است. بديهي است وقتي تيم کشورمان مي‌خواهد با تيم‌هاي بزرگي مانند اسپانيا و پرتغال که ستاره‌هاي بزرگ فوتبال دنيا را در ترکيب‌شان دارند، رودررو شود، بايد پيش از آغاز جام جهاني نيز با حريفاني در حد اين تيم‌ها دست و پنجه نرم کند تا براي رويارويي با همگروه‌هاي قدرتمندش، آبديده‌تر شود. به همين خاطر است كه لزوم در نظر گرفتن بازي‌هاي تدارکاتي تيم ملي کشورمان با تيم‌هاي بزرگ پيش از رفتن به روسيه اهميت پيدا مي‌کند. 

طبيعي است كه وقتي تيم ملي قرار است در روسيه مقابل قهرمان جام جهاني و قهرمان اروپا به ميدان برود، ديگر بازي‌هاي تدارکاتي با تيم‌هاي سطح پاييني چون توگو، گينه، ونزوئلا و تيم‌هايي از اين دست نمي‌تواند شاگردان کرش را براي مصاف با اسپانيا، پرتغال و حتي مراکش آماده کند. بنابراين تيم ملي فوتبال كشورمان بايد با تيم‌هاي بزرگي بازي تدارکاتي داشته باشد و اين در شرايطي است که در سال‌هاي اخير و به خصوص در شش سالي که از حضور کرش روي نيمکت تيم ملي مي‌گذرد، تيم کشورمان به‌رغم انجام بازي‌هاي متعدد تدارکاتي کمتر حريف بزرگي داشته است. تماشاگران ايراني سال‌هاست که در حسرت مصاف تيم ملي با تيم‌هاي بزرگ فوتبال جهان هستند. شايد در اين سال‌ها به جز مصاف با تيم ملي سوئد، شيلي و تيم ملي روسيه، تيم کشورمان حريف بزرگ ديگري نداشته، هرچند كه اين سه تيم هم در رده‌هاي 10 تيم اول جهان قرار نگرفته‌اند. عمده حريفان تدارکاتي تيم ملي در سال‌هاي اخير از حريفان درجه2 آفريقا و امريکاي مرکزي و جنوبي بوده‌اند، آن هم تيم‌هاي سطح پاييني که آنها هم با بازيکنان اصلي‌شان مقابل تيم ملي كشورمان قرار نگرفته‌اند و تيم ملي بيشتر با تيم‌هاي دومشان بازي كرده است!

با وجود اين به نظر مي‌رسد هم فدراسيون فوتبال و هم کارلوس کرش با کنار گذاشتن فاکتورهايي که در گذشته براي انتخاب حريفان تدارکاتي داشته‌اند، براي جام جهاني روسيه بازي با تيم‌هاي بزرگ را در برنامه‌هايشان قرار دهند، هرچند شايد مشکلات مالي و همچنين پر بودن برنامه تدارکاتي برخي تيم‌هاي مطرح سد بزرگي براي بازي با اين تيم‌ها باشد، اما اين مسئله نبايد توجيهي براي عدم بازي با کشورهاي قدرتمند فوتبال دنيا باشد. استفاده از لابي‌هاي سياسي و ارتباطاتي که کارلوس کرش دارد، در کنار بودجه هنگفتي که وزارت ورزش قول آن را داده، مي‌تواند زمينه محک خوردن تيم ملي کشورمان مقابل تيم‌هاي بزرگ را آماده کند، انتظاري که تا امروز خبري از عملي شدن آن نبوده و به‌رغم مطرح شدن نام تيم‌هاي بزرگي چون ايتاليا، تنها ديدار با ازبکستان که بارها با اين تيم بازي کرده‌ايم، قطعي شده كه مشخص نيست مصاف با اين حرف شبيه‌سازي کدام يك از حريفان جام جهاني خواهد بود! بازي تدارکاتي مقابل تيم‌هايي مانند ازبکستان به طور قطع نمي‌تواند تيم ملي را آماده بازي با اسپانيا و پرتغال يا مراکش کند. ديدارهاي تداركاتي با تيم‌هاي بزرگ تنها مي‌تواند به از بين بردن ترس و استرس ملي‌پوشان و آماده شدن براي مسابقه با تيم‌هاي بزرگ در جام جهاني كمك كند و نسخه زنگ تفريح نشدن در روسيه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار