کد خبر: 885784
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

در مورخه 02/07/1396 خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 134 شهرک قدس به مأمورین اعلام داشت که فردی به نام علیرضا که به بهانه ازدواج اعتماد او و خانواده اش را جلب نموده ، با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به وی اقدام به افتتاح حساب بانکی ، دریافت دسته چک و صدور دهها چک بلامحل در سطح بازار تهران نموده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جعل حساب و کلاهبرداری" و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

محتویات پرونده :

محتویات پرونده حکایت از آن داشت که "علیرضا . الف" ( متولد 1357 ) ابتدا از طریق شبکه های مجازی با شاکیه آشنا شده واین آشنایی را به ملاقات های حضوریتبدیل کرده و در ادامه با طرح پیشنهاد ازدواج مدعیفوتهمسر سابقششده و در این خصوص جهت اثبات ادعای خود تصویری از سنگ قبرهمسرش را به شاکیه نشان داده و حتی یک فقره گواهی فوت صادره را نیز به شاکیه و خانواده اش ارائه نموده است .

بنا بر اظهارات شاکیه ، "علیرضا . الف"پس از مراسم خواستگاری و به منظورجلب اعتماد خانواده وی اقدام به خرید چندین ملک میلیاردی در مناطق سعادت آباد، الهیه، فرشته و یک باغ ویلا در شهرستان ارومیه کردهوضمن معرفی خود به عنوان مدیرعامل "شرکت سون مدیا" در امارت متحده عربی ، با طرح ادعای دروغین داشتن مدرک دکتری در رشته بازرگانی و انجامتجارت بین المللی و لزوم مسافرت های متعدد به خارج از کشور جهت سرکشی به دفاتر شرکت در هفت کشور اروپایی و آسیایی ، به همراه شاکیه به شعبه بانک ... در بلوار دریا مراجعه و اقدام به افتتاح حساب مشترک نموده تا در نبود وی نامزدش ( شاکیه) بتواند از حساب مشترک برداشت پول داشته نماید.

شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان داشت :"مدتی پس از افتتاح حساب ، علیرضا ناپدید شد و متعاقب آن از بانک اطلاع دادند که دارای دههاچک برگشتی و بلامحل هستم !!؛ زمانیکهجهت بررسی موضوع به بانک مراجعه نمودم متوجه شدم که علیرضا بدون حضور من و ضمن معرفی خودش به عنوان همسر بنده موفق به دریافت چندین دسته چک از بانک شده!! و در ادامه دهها فقره از چک ها را در سطح بازار خرج نموده ؛این در حالیست که بنده اصلا دسته چکی تحویل نگرفته و ندارمکه برگشتی داشته باشم! " .

شناسایی متهم سابقه دار :

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی سوابق "علیرضا . الف" موفق به شناسایی وی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای با نه فقره سابقه کیفری در زمینه ارتکاب جرایم مختلف فریب در ازدواج ، جعل، کلاهبرداری، سرقت در شهرهای مختلف تهران، اصفهان، رشت و کرج شدند کهدر حال حاضر نیز تحت تعقیبِ محاکم قضایی مختلف قرار دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار