یوسف گران پاشا گفت: برقی کردن این مسیر با همکاری کشور روسیه با ارزش حدود یک میلیارد یورو صورت میگیرد.
این مسئول با اعلام اینکه طرح مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده است و این پروژه در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد، ادامه داد: ناوگان ریلی مازندران فرسوده نیست و 4 ست ریل باس از گرگان به پل سفید و برعکس در حال فعالیت هستند که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه قطارهای موجود در مازندران از نوع تقریبا پرسرعت محسوب میشود، تصریح کرد: به دلیل تردد فراوان مردم در برخی مناطق عبوری قطارها، سرعت از 120 به 100 و در بخشی دیگر تا 80 کیلومتر بر ساعت کاهش یافت .
مدیرکل راهآهن شمال با اشاره به اینکه تنها قطار تهران به ساری به دلیل قدیمی بودن سالنهای آن مهمترین مشکل این بخش محسوب میشود، گفت: امیدواریم تا پایان سال تغییرهای لازم صورت بگیر د.
گرانپاشا با بیان اینکه مقاومسازی پلها در دستور کار راهآهن شمال قرار دارد، اظهار کرد: در بخش زیربنایی تمام ریل های فرسوده جمع آوری شده است و به دلیل فعال شدن بندر امیرآباد و افزایش حمل و نقل ترانزیت و کالا در آن رو ریلی در حال تغییر است.