کد خبر: 885082
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر زنجان با اشاره به ضرورت توجه به مناسب‌سازی شهر برای زندگی معلولان، گفت: متاسفانه شهر زنجان برای تردد افراد سالم نیز نامناسب است.

حمیدرضا حمیدی با اشاره به اینکه شهر باید برای زندگی آحاد جامعه مناسب باشد، افزود: متاسفانه در سالیان قبل توجهی به این موضوع نشده و همین نوع نگرش باعث شده است که در حال حاضر فرد معلول و حتی سالمندان و مادران با کودکان خود برای تردد در شهر با مشکلاتی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: البته اقداماتی انجام شده ولی نواقصی وجود دارد که باید موارد استحصا و جهت رفع آن اقدام کنیم. معلولان نیز بخشی از جامعه بوده و حق دارند که بتوانند از خدمات شهری بهره برده و با خیال آسوده در شهر تردد کنند.

این عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه ساختمان‌های جدیدالتاسیس باید ضوابط مربوط به ناسب سازی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: البته بسیاری از ساختمان ها بنای قدیمی دارند و این ضوابط رعایت نشده که باید توجه ویژه به این موضوع شود. در رابطه با ابنیه نوساز نیز دقت لازم به این موضوع از شهرداری می شود.

حمیدی به عدم مناسب بودن حمل و نقل شهری برای تردد افراد با نیازهای ویژه و سالمندان نیز اشاره کرد و یادآورشد: امیدواریم در شورای پنجم بتوانیم اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهیم چراکه شهر برای همه است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از افراد به معلولیت موقت از جمله شکستگی‌ها دچار شده و تردد برای این افراد نیز مشکل می‌شود، گفت: اگر نگاه واقع‌بینانه‌ای به ماجرا داشته باشیم باید عنوان کنیم که 50 درصد افرادی که در شهر تردد کرده و خدمات دریافت می‌کنند جزو افراد با نیازهای ویژه هستند؛ سالمندان، معلولان جسمی حرکتی، مادرانی که مجبور به تردد با کودکان نوپا هستند، جزو افرادی هستند که باید شرایط برای تردد و بهره مندی آنها از خدمات فراهم شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار