کد خبر: 884804
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد قشم:
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فاز دوم اجرای طرح تحقیقاتی لاک پشت های سبز دریایی خلیج فارس در این جزیره خبر داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فاز دوم اجرای طرح تحقیقاتی لاک پشت های سبز دریایی خلیج فارس در این جزیره خبر داد.

رسول اکبری گفت: فاز نخست این طرح سال 1394 با بیش از 10 روز کار تحقیقات میدانی با حضور دکتر «نیکولاس پیلچر» عضو ارشد گروه تخصصی لاک پشت های دریایی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت با موفقیت در قشم انجام شد.

اکبری افزود: این محقق بین المللی کشور مالزی با همیاری کارشناسان محیط زیست کشور و محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم ، فاز دوم طرح تحقیقاتی خود را با هدف بررسی جنسیت لاک پشت های سبز در جزیره قشم آغاز کرده اند.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این تیم تحقیقاتی تلاش دارند با استفاده از روش پایش جمعیت لاک پشت های سبز خلیج فارس از طریق روش «لاپاراسکوپی» و بررسی اعضا و جوارح بدن این جانوران، به جنسیت لاک پشت های سبز برسند.

اکبری با اعلام اینکه گرمایش جهانی زمین نتیجه فعالیت های صنعتی و استفاده بی حد و مرز انرژی است، افزود: دریاها و اقیانوس ها با بی توجهی به این دو اصل مهم با خطر جدی مواجه خواهند بود.

در سواحل جنوبی ایران - به ویژه چابهار و قشم - بیش از 50 زیستگاه اصلی برای لاکپشت های دریایی شناسایی شده که محل چرا، جفت گیری و تخم ریزی آن هاست و بر اساس نتایج به دست آمده لاکپ شت سبز و لاکپشت پوزه عقابی بیشترین تعداد لانه سازی یا به بیان دیگر بیشترین مناطق لانه سازی و تخم گذاری در ایران را به خود اختصاص داده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر