کد خبر: 883638
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
برخي افراد به اين دليل كه به دنبال فرار از تفكروكاركردن براي ساختن ايران هستند، دست به اجراي نسخه‌هاي خارجي در مقوله اقتصاد مي‌زنند. 
به گزارش رسا، حجت‌الاسلام‌مجتبي ذوالنور پنج‌شنبه شب در همايش امنيت ملي، اقتصاد پويا و كارآفريني كه از سوي بسيج اساتيد دانشگاه علمي كاربردي قم در دانشگاه معارف برگزار شد به بررسي ابعاد گوناگون امنيت ملي پرداخت و اظهار داشت: امنيت ملي اساس نظام، منافع كلان و ثبات كشور را تأمين مي‌كند، بر اين‌ اساس اگر استقلال و تماميت ارضي كشور تهديد شود در حقيقت امنيت ملي تهديد شده است. 
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه هيچ عقل و منطقي نمي‌تواند رابطه اقتصاد را با امنيت نقض كند، ابراز داشت: بايد توجه داشت كه امنيت ملي همواره در ابعاد گوناگون سياسي و اقتصادي از سوي دشمن مورد هجمه قرار مي‌گيرد. وي با بيان اينكه اقتصاد پويا اساس تعالي يك نظام را شكل مي‌دهد، گفت: دشمنان نظام اسلامي براي ايجاد زمينه‌هاي نارضايتي و ناكارآمد نشان دادن نظام به دنبال ايجاد گسل بين ملت و نظام اسلامي ايران هستند. ذوالنور در ادامه با اشاره به اينكه اقتصاد هر جامعه مبتني بر نيازهاي آن جامعه تعريف و ترسيم مي‌شود، ابراز داشت: اقتصاد يك جامعه زماني مي‌تواند براي تعالي ملت‌ها داراي مؤلفه‌هايی شاخص باشد كه براساس اقتضاي نيازهاي ملت‌ها طراحي و ترسيم ‌شده باشد. نماينده مردم قم، در مجلس شوراي اسلامي تقليدگرايي در نظام اقتصادي را سم مهلك اقتصاد كشور توصيف كرد و گفت: امروز در بدنه دولت برخي با اقامه اين استدلال که «همان‌طور كه براي بازيكنان فوتبال از خارج كشور نيرو وارد مي‌كنيم، بايد براي مديريت كلان اقتصاد كشور هم نيرو وارد كنيم» به دنبال اجراي نسخه‌هاي خارج از ذائقه ايراني و نظام اسلامي هستند.  وي افزود: اگر درايت رهبر معظم انقلاب نبود امروز بايد كارگران ايراني زيردست مديران خارجي خدمت مي‌كردند و هويت ايراني و اسلامي آنان به تاراج برده مي‌شد. بر اين اساس اين دسته از افراد به دليل اینکه به دنبال فرار از تفكر و تلاش براي ساختن ايران هستند، دست به اجراي نسخه‌هاي خارجي در مقوله اقتصاد مي‌زنند. 
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه رهبر‌معظم‌انقلاب سال 1374 راهبرد اقتصاد بدون نفت را به دولت وقت ابلاغ و به‌عنوان يك سند بالادستي بلندمدت بر اجراي آن تأكيد كردند، اظهار داشت: اگر از آن روز، سالي فقط 4درصد به هدف تعريف ‌شده نزديك مي‌شديم امروز اقتصاد ايران اقتصادي مستقل و نيرومند بود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار