کد خبر: 883201
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
دشمنان داخلی ملت به‌رغم هزينه‌هاي پردامنه توافق هسته‌اي براي ايران لزوم مذاكرات موشكي را طرح‌ريزي مي‌كنند
فضاسازی امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای یادآور عملیات روانی 4 سال قبل آنها برای تشویق مردم به گذشتن از حقوق خود به امید برداشته‌شدن تحریم‌ها است...
محمد اسماعیلی

غربگرايان و غرب باوران داخلي برجام را به رغم تمام حفره‌هاي حقوقي - سياسي و هزينه‌هاي مالامالي كه براي جامعه ايراني به همراه داشته، نه فقط يك توافق بين‌المللي در حوزه هسته‌اي بلكه آن را آغازي براي كوچك‌سازي گفتمان انقلاب اسلامي در عرصه سياست خارجه و در مواجهه با ايالات متحده امريكا مي‌دانند. به همين دليل است كه فعالان سياسي - رسانه‌اي وابسته به جريان خوش بين به غرب، با سانسور اجرا نشدن تعهدات امريكا – اروپا و همچنين نقض روح و متن برجام از سوی آنها و در هنگامه‌اي كه كنگره امريكا درصدد افزايش تحريم‌هاي ضد ايراني است، از ضرورت مذاكره موشكي ايران با غرب سخن به ميان مي‌آورند. 
چنانچه سیر درخواست‌های جریان مورد اشاره درباره مذاکرات موشکی را با همزمانی فشارهای اخیر امریکا- اروپا به بهانه توان موشکی ایران در نظر بگیریم باید قائل به هدفمند بودن طرح چنین درخواست‌هایی باشیم.
   
گرا‌دهی اصلاح‌طلبان به دشمن برای شلیک دوباره «موشک تحریم‌ها» به ایران

البته براي همكاري هدفمند امروز جريان غربگرا – غرب‌محور داخلي با ايالات متحده و اروپايي‌ها بايد پيشينه و ابعاد مهم‌تري نيز قائل شد، با اين توضيح كه از سال 92 و با شروع مذاكرات هسته‌اي ميان ايران و 1+5 تا همين اواخر، رئوس و ليدرهاي اصلي اين جريان عبارت‌هايی تحت عنوان «عدم توافق هسته‌اي، تشديد تحريم‌هاي ضدايراني» و «ادامه انقلابي‌گري در عرصه سياست خارجه، برداشته شدن سايه جنگ از كشور» را دائماً تكرار و فراتر از توافق هسته‌اي جهت استاندار‌دسازي رفتار ايران در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي گام برداشتند. عملكرد و نوع مواضعي – كه بيانگر تفكرات منفعلانه بود - كه شخصيت‌هاي برجسته اين طيف در تريبون‌هاي عمومي و در سطح رسانه‌ها عنوان كردند كه دستگاه محاسبه‌سنجش امريكا و مقامات اين كشور به اين نتيجه برسد كه خروجي قطعي افزايش تحريم‌هاي ضدايراني «ايران پاستوريزه شده در پاي ميز مذاكرات برجام 2و3» است، چراكه پالس‌هاي مهمي از داخل كشور مبني بر «افزايش تحريم‌ها، تعديل انقلابي‌گري حاكميت در عرصه ديپلماسي و تن دادن به مذاكرات هسته‌اي و غيرهسته‌اي» دريافت كرده بودند. 

مرحله ضعيف‌شده فرضيه ائتلاف هماهنگ جريان غربگراي داخلي با غرب (فشار از بيرون، چانه‌زني از داخل) برای تحميل مذاكرات موشكي به حاكميت، انتقال اين پالس به غربي‌هاست كه بايد «تايمر تحريم»هاي ضدايراني را با شدت بيشتري چرخاند تا جامعه ايراني در مقابل مشكلات اقتصادي برآمده از تحريم‌هاي جديد به ستوه آمده و حاكميت را تحت فشار قرارداده تا به مذاكرات جديد با عنوان «موشكي‌» تن دهد. 
   
مذاکرات موشکی مطالبه سازی اجتماعی

قبل از تكاپوي رسانه‌اي امروز جريان خوش بين به غرب، مرحوم هاشمي رفسنجاني توئيتی جنجالي را منتشر كرده بود با عبارت «دنياي فردا، دنياي گفتمان‌ها است نه موشك‌ها» عبارتي كه با واكنش جدي مقام معظم رهبري در همان مقطع زماني روبه‌رو شد:«روزگار، روزگار همه چيز است وگرنه به راحتي و به صراحت حق ملت را خواهند خورد. اگر اين حرف از روي ناآگاهي گفته شده باشد يك مسئله است، اما اگر از روي آگاهي باشد خيانت است.» اخیراً احمد نقيب‌زاده در روزنامه آرمان وابسته به خانواده مرحوم هاشمي در مطلبي تحت عنوان «اروپايي‌ها خواهان مذاكرات موشكي‌»تلاش کرد  با تطهير توأم با خوش‌بيني مطلق نسبت به نقش اروپايي‌ها در دوران پسا برجام، از لزوم مذاكرات موشكي ايران با طرف غربي سخن به ميان بياورد:«اروپايي‌ها همانطور كه بارها اعلام كردند در قبال ايران و بر سر موضوع برجام با امريكا اختلاف‌نظر دارند و در زمينه موشكي ايران با امريكا موافقت‌هايي دارند.

برجام را كه بارها گفته‌اند قابل مذاكره مجدد نيست، ولي بر سر بحث موشكي ايران، خواهان مذاكره هستند.» اين فعال سياسي جريات تجديدنظرطلب در ادامه مي‌نويسد:«البته مواضع اروپايي‌ها تا حدي خردمندانه به‌نظر مي‌رسد. هم مي‌خواهند هياهوي امريكايي‌ها را ساكت كنند و هم نمي‌خواهند موضوع موشكي ايران به يك بحران غيرقابل بازگشت تبديل شود. البته ‌ايران هم در موقعيت خوبي قرار دارد و به اهداف خودش رسيده و قادر است اين برنامه‌ها را در همين نقطه كنوني متوقف كند. برد بيش از 2هزار كيلومتر در برنامه‌هاي ايران نيست. بهتر است ما هم با آغاز مذاكره خطر جنگ و تحريم را از سر بگذرانيم. اگر مذاكره نكنيم ممكن است اروپايي‌ها مواضع تند و تيز امريكايي‌ها را در اين مورد همراهي كنند.»

در روزهاي اخير به صورت جسته گريخته شخصيت‌هاي سياسي وابسته به جريان مورد اشاره تلاش كرده‌اند در لابه‌لاي مطالب چاپ شده در روزنامه‌ها نظام را متهم به غائله‌سازي در منطقه به واسطه توانايي‌هاي موجود دفاعي – نظامي كنند و همانند روزهاي نخست روي كارآمدن دولت يازدهم در تابستان 92 از ضرورت تعديل مواضع انقلابي در مقابل غرب با هدف «كاهش فشارهاي بين‌المللي در قالب تحريم و تهديد» سخن به ميان بياورند. به طوري كه روزنامه «جامعه فردا» يكي ديگر از حلقه‌هاي رسانه‌اي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در شماره‌ روز گذشته، تيتر يك خود را به تيتري با عنوان «چرا بايد براي موشك‌ها مذاكره كرد» برجسته كرده است و با اعلام نگراني راجع به موفقيت خط مقاومت در مقابل تروريست‌هاي وابسته به امريكا، از حاكميت اسلامي مي‌خواهد براي تحقق مطالبات عمومي! حاضر به مذاكرت موشكي با غرب شود. رويه‌اي كه قطعاً با مؤلفه‌هاي مهمي مانند منافع ملي و امنيت كشور همخواني ندارد و ضرورت برخورد مراجع ذي‌صلاح از جمله شوراي عالي امنيت ملي را با خط‌دهي انحرافي اين دست از روزنامه‌ها را متذكر مي‌شود. 

نويسنده اين مطلب در ابتداي مطلب با پيشگويي(!) از جدايي قريب‌الوقوع عراق از ايران سخن به ميان آورده است: «عراق متحد استراتژيك هميشگي ايران نخواهد بود و در دوران پس از داعش دردسر‌هاي زيادي براي ايران ايجاد خواهد كرد» و همانند مقامات ارشد امريكايي و اروپايي از مقامات ارشد نظاميان درخواست مي‌كند تا پرونده موشكي را نيز به ديپلمات‌هاي وزارت خارجه واگذار كنند. اين درخواست در شرايطي است كه هزينه‌هاي دامنه دار برجام يكي پس از ديگري كشور را در محدوديت‌هاي جديدي فرو برده و تحريم‌هاي گسترده‌اي را زمينه‌سازي كرده است.

درخواست روزنامه آرمان و جامعه امروز را بايد نخستين گام‌هاي پرچالش جريان غرب‌باور و غربگرا براي تنزل جايگاه ايران در عرصه منطقه‌اي و جهاني دانست؛چراكه پيش از اين تصميم‌گيران و تصميم‌سازان وابسته به اين طيف تلاش كردند تا با توجيهاتي مانند «لزوم گشايش آني در وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم» از ضرورت چشمپوشي از حقوق طبيعي و بديهي كشور در حوزه هسته‌اي سخن به ميان آورده و پس از تئوري‌سازي در اين مسير و نظام‌مندكردن چنين تفكراتي در اقشار مهمي از جامعه، توافق هسته‌اي را به كشور تحميل كنند و امروز نيز با توجيهات مشابه تلاش دارند با بلافايده عنوان كردن موشك‌هايي با برد بيش از 2هزار كيلومتر، مذاكرت موشكي با امريكا را بدون هزينه عنوان كنند. 

اصرار جريان تجديدنظرطلب به مذاكرات موشكي با غرب – با تجربه تلخ خسارت محض برجام – در حالي است كه چندي قبل سيپري،مؤسسه تحقيقاتي صلح بين‌الملل استكهلم در گزارشي مستند تأكيد مي‌كند: «برنامه موشكي ايران تهديدي جهاني نيست.»اين مؤسسه تحقيقاتي در گزارش خود با رد ادعاهاي برخي از مقامات امريكايي و اروپايي مي‌نويسد:«برنامه موشكي ايران يك تهديد جهاني نيست بلكه بخشي از پويايي امنيتي منطقه است. ايران موشك‌هاي خود را به عنوان ابزاري براي مقابله با توانايي‌هاي نظامي رقيبان منطقه‌اي مي‌بيند و با وجود فشارها و تحريم‌هاي امريكايي و بين‌المللي، اين كشور به طور فزاينده‌اي براي توليد موشك‌هاي بالستيك خودكفا شده است.»

اين مركز همچنين در ادامه عنوان مي‌كند اتخاذ رويكرد مجازات و تحريم در خصوص برنامه موشكي ايران نه تنها غيرمؤثر است بلكه مي‌تواند تلاش‌هاي اروپا براي حفظ برجام را هم مخدوش كند. 
   
فضاسازي امروز يادآوري عمليات رواني 4 سال قبل است

فضاسازي امروز يادآوري عمليات رواني چهار سال جريان خوش‌بين به غرب است كه تلاش داشت با عمليات رواني – رسانه‌اي جامعه ايراني را به اين باور برساند كه مي‌توان با تعديل رويكرد انقلابي در عرصه سياست خارجه و چشمپوشي از برخي از حقوق هسته‌اي، امريكا و اروپا را وادار به تعامل با ايران و برداشته شدن تحريم‌هاي ضد ايراني كرد. بر اساس همين راهبرد، «برجام» با عناويني نظير «سند آشتي ايران و غرب»، «صلح بزرگ» و «معجزه ديپلماسي» ياد شد و بسياري از دولتمردان در كنار برخي از مقامات غربي آن را الگوي مناسب رفع تخاصم ديرينه ميان ايران و نظام سلطه عنوان كردند؛ ادعايي كه امروز با توسعه تحريم‌ها و افزايش تهديدات و گستاخي‌ها عليه ايران رنگ باخته است، اما جريان غربگرا و غرب باور حاضر به پذيرش آن نيست و تلاش مي‌كند با «سانسور اقدامات و مواضع ضدايراني غربي‌ها» ضرورت شروع مذاكرات موشكي با امريكا را علني و اين بار به اين بهانه دوگانه حاكميت – مردم را تئوريزه و عملياتي كند. 

حال اگر چه برخورد متقن حقوقي نهادهاي مسئول نظير شوراي عالي امنيت ملي با نويسنده‌هاي مشكوك يك اولويت است، اما نبايد فراموش كرد عامل موفقيت جريان تجديدنظرطلب براي تغيير باورهاي مردمي در مسئله هسته‌اي، دلايل بعضاً احساسي بود كه آنها به عنوان دستاورد براي برجام عنوان مي‌كردند و امروز ضرورت دارد تا به اشكال مختلف براي جامعه ايراني تبيين شود كه مذاكرات موشكي نه تنها تجربه تلخ برجام را تكرار مي‌كند بلكه قطعاً امنيت ملي را شش سال بعد از شكست داعش با مخاطرات جدي روبه‌رو خواهد ساخت.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
said
|
Switzerland
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
سلام. چرا امریکا٫فرانسه٫انگلیس و دیگر کشورهای صاحب موشکهای بالستیک شان و H یا شیمیایی و بیولوژیک شان بر سر میز مذاکره نمی نشینند. نه تنها مذاکره نمی کنند که انها ارتقا میدهند و به صدام هم دادند...این چه منطقی ست که این وطن فروشان دارند.....دیروز برجام ٫ امروز موشکی ٫ فردا حقوق بشر و بعد آزادی همجنس بازان وو و و و...! خواسته های انها تمامی ندارد مانند مکر و حیله هایشان...!
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
ایا؟ در کشورمان هنوز مردمی پیدامی شود " که سخنان این جماعت خودباخته " خودفروخته به غرب را " پس از مذاکرات برجام و هزیته ای بی حاصل ان برای کشور " با جاسوس بازی هائی که در برجام صورت گرفت " که دستاوردی برای کشور نداشته باشد " ... بافی این حضرات را باورکند؟ فکر نمی کنم " اگر افرادی هم که خوش باور بودند " پس از برجام متوجه شدند که چه کلاه گشادی بر سر کشور وخودشان رفته ست .
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
بسم الله.باسلام. خوش رقصی زنجیره ای نویسان زنجیری دست لوطیان در معرکه دشمن راعجبی نیست چه اینکه اربابان گردنه گیر داخلی که این گونه زنجیرشان چرخانند خود نیزطوطی صفتانه در پس ایینه دشمن نهاده هر چه کدخدایشان گفت بگو میگویند و در توهم گهی به نعل وگهی به میخ به رویا بینند لپ لپ خوردن پنبه دانه سلطنت مطلق خود بر کهن دیار موحدین را که این نیز غمی نیست.توحیدیان تابع محض ولی حق حفظه الله تعالی یند به اشارت اش تخت ونگین از دست اهریمن بگیرند چه رسد به این بساط معرکه لوطیان هرچندبساط دیگری پهن میکنند .تعجب بایستی از مراجع ذیصلاحی کرد که چرا در ایام غبار الودگی فضا به غبار سربی ومسموم چی چی طلبی وچی چی گرایی وحومه ها تهویه هوا بدون ملاحظه خطرات بالقوه انانکه زر در پهلو وزور در بازو دارندبا نظارت استصوابی بر صلاحیت داوطلبان وعملکرد منتخبین سد راه شیفتگان قدرت وتشنگان ثروت شوند.تا بد روز بروز بدتر نشود.مگر نه اینکه ابلیس رجیم قسم خورده بد را بدتر کند پس بیاییم کمرش بشکنیم.ان شاء الله.والسلام شهرک اندیشه.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
شورای عالی امنیت ملی کجائید کجائید؟
هادی شب چراغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
کسانی که حرف ازمذاکره موشکی می زنند یا احمق هستند یا خائن به کشور ومردم اینها درواقع با این
کار می خواهند غیرت وشرف ایران را به حراج
بگذارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار