کد خبر: 881997
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
فرمانده سپاه کردستان عنوان کرد
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان برای بررسی وضعیت 6 روستای زلزله‌زده کرمانشاه که کار بازسازی آن به این سپاه محول شده است، به این مناطق سفر کرد.

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با جوان در کردستان و در تشریح سفر خود به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و اقدامات سپاه کردستان در زمینه بازسازی بخشی از این مناطق، اظهار داشت: نیم ساعت بعد از وقوع زلزله طی تماس تلفنی با مسوولین کرمانشاه از جمله فرمانده سپاه این استان بر امدادرسانی ویژه توسط کردستان تاکید شد.

وی افزود: همان شب بلافاصله به گروه مهندسی، بیمارستان شهید قاضی سنندج و تعدادی از گروه‌های جهادی، دستور آمادگی اعزام به منطقه صادر و صبح روز بعد این گروه‌ها به کرمانشاه اعزام شدند.

به گفته سردار رجبی، این بخشی از اقدامات اولیه سپاه کردستان بود و به مرور که سپاه کل کشور وظایف را تقسیم کرد، وظیفه بازسازی ۶ روستا به سپاه بیت‌المقدس کردستان واگذار شد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: تقریبا امدادهای اولیه انجام شده است و آذوقه مورد نیاز تهیه شده و در اختیار آسیب‌دیدگان قرار داده شده است.

سردار رجبی گفت: ۶ روستایی که مسوولیت بازسازی آن بر عهده سپاه کردستان است را از نزدیک مشاهده کردیم و نیازهای اولیه و مهم مردم را در دست اجرا قرار خواهیم داد.

وی با عنوان این مطلب که، در روستای «تپه ماران»، قرارگاه سازندگی و خدمات‌رسانی سپاه بیت‌المقدس ایجاد شده است، دلیل انتخاب این روستا را مرکزیت و بزرگی آن اعلام کرد و افزود: در این منطقه امکاناتی که مورد نیاز آسیب‌دیدگان باشد را آماده کرده‌ایم.

وی افزود: در همین زمینه جلسه‌ای را با شورا و دهیاران روستاها برگزار کردیم تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و به موقع نیازهای مردم تامین شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید داشت: اگر اهالی این روستاها با ما همکاری لازم را داشته باشند بازسازی‌ها خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: اکنون در درجه اول احداث سرپناه موقت و در درجه دوم سرپناه دائم در دستور کار ما قرار دارد و این کارها نیازمند هماهنگی‌های اولیه و تامین اعتبار است.

سردار رجبی بیان کرد: از همه خیرین استان کردستان که تاکنون بسیار عالی عمل کرده‌اند درخواست می‌کنم تمام توان خود را پای کار بیاورند و بخشی از بازسازی‌ها را تقبل کنند.

وی افزود: در مجموع ما با تمام توان به این منطقه آمده‌ایم و انشاءالله با کمک خدا و مشارکت مردم آلام آسیب‌دیدگان به زودی تسکین پیدا خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر