کد خبر: 881713
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
استاندار مازندران از اجرای طرح پایش واحدهای مسکونی روستایی به منظور مقاوم‌سازی منازل روستاییان در این استان خبر داد.

محمد اسلامی با اشاره به حوادث دلخراش زلزله کرمانشاه یکی از تکالیف مهم سنوات گذشته را در امر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی مطرح کرد و گفت: بسیاری از منازل روستایی توسط خود مردم به صورت سنتی احداث شده امروز نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی افزود: این توانمندسازی روستاییان و نقش‌آفرینی بنیاد مسکن بوده تا به انجام برسد.

اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون در این امر از سوی دستگاه‌های اجرایی اقداماتی صورت گرفته است، بیان کرد: با شروع به کار در استانداری مازندران از مسئولان ذیربط خواسته شده تا پایش وضعیتی در این استان انجام شود.

وی با اعلام اینکه با اجرای این پایش از سوی بخش‌های مختلف منازلی که مقاوم‌سازی صورت نگرفته بررسی و در اولویت نخست قرار می‌گیرند، گفت: نکته مهم دیگر احداث ساختمان جدید است تا با نظارت نظام مهندسی انجام شود.

اسلامی یادآور شد: هرگونه ساخت و ساز از سوی دستگاه‌های مختلف و حتی غیردولتی با اجرای مباحث 21 گانه آیین نامه ملی ساختمان سازی صورت گیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به واگذاری ساخت و سازهای شهری به شهرداری‌ها باید با این آیین نامه به اجرا درآید، گفت: استانداری نیز موظف است با پایش وضعیت واحدهای مسکونی روستایی ساخت و سازها را بر مبنی کنترل ملی انجام دهد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار