کد خبر: 881472
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
قاسمی در واکنش به وزیر خارجه فرانسه
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه گفت: تکرار نگرانی های ساختگی و خصمانه علیه ایران کمکی به خروج عربستان از بحرانهای داخلی و منطقه ای که با آنها دست به گریبان است، نمی کند.

جوان آنلاین: بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در سفر به عربستان و در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی خود گفت: اینکه برخی مقامات  کشورهای فرامنطقه ای به خلیج فارس سفر کنند و با نادیده انگاشتن واقعیات موجود و بسیار روشن منطقه، تحت تاثیر القائات مقامات متوهم و جنگ افروز سعودی، نگرانی های ساختگی، بی اساس و خصمانه آنها را در قبال ایران تکرار کنند، مشکلی از بحران هایی که در تمامی آنها نقش مخرب عربستان سعودی قطعی و کاملا عیان و آشکار است کم نکرده و حتی به این کشور برای خروج و عبور از بحران های داخلی و منطقه ای که با آنها دست به گریبان است نیز کمکی نمی کند.

قاسمی افزود: فروش تسلیحات مرگبار توسط برخی کشورهای فرامنطقه ای به کشورهای منطقه که از جمله در جنگ خانمانسوز علیه مردم یمن به کار گرفته می شود و حمایت های آنها از عربستان سعودی و شرکایش در منطقه، تنها این کشورها را در ایجاد بحران های جدید گستاخ تر کرده و باعث وخیم تر شدن و تشدید شرایط بی ثباتی و ناامنی در این منطقه حساس از جهان شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: متاسفانه به نظر می رسد فرانسه به بحران ها و فجایع انسانی در خاورمیانه نگاهی یکسویه و جانبدارانه دارد و این رویکرد خواسته یا ناخواسته حتی به بالفعل شدن بحران های بالقوه کمک می کند. وضعیت کنونی این منطقه و لزوم تقویت و گسترش ثبات و امنیت و همچنین کمک به مبارزه و اضمحلال هر چه بیشتر تروریسم، نیازمند گفتار و کردار واقع بینانه و از سر مسئولیت مقامات دیگر کشورها است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
0
بسم الله،باسلام،اما بھ کاسبى ماکرون ومابقى گارسون ھاى شیطان بزرگ درقالب کردن اجناس بنجل روی دست مانده شان بھ بازارپسا برجام ما، و بھ سرانجام مطلوب کدخدا رساندن برجام2و...الخ یعنی ھمان برد،برد دولت تدبیروامید شاید کمک موثرى باشد،آقایان وروزنامھ ھاى زنجیرھ نفاق چرا بجای تحلیل درست ،تحمیق اشباع شده خودرا اکو میدهند،درزمین حریف بازی کردن و گل بھ خودى زدن بابى تدبیری ،ناامیدی دردل ملت کاشتن ،نشانه چیست؟بیسوادی؟غرض؟یامرض؟ازلقمھ حلال ،صم،بکم،عمى،نشودکسى،این کور و کر ولال ازحق شدھ را بین چه خورده است؟والسلام،شھرک اندیشه.
said
|
Switzerland
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
هرچه شما بگویید یا انجام دهید. این شارلاتان ها به توطئه و فریب کاری های خود ادامه خواهند داد. به نوچه های کدخدا اعتماد نکنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار