کد خبر: 881471
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
سردار سلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه در مواقع سخت و لحظات بحران حضور داشته و تا زمان تأمین کامل نیازهای مردم کنار آن‌ها هستیم، گفت:حدود 1900 روستا تحت تاثیر زلزله بوده‌اند که وظیفه امدادرسانی و بازسازی آنها به‌عهده سپاه است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اکثر نیازهای مردم مناطق زلزله‌زده مثل چادر، پتو و سایر اقلام تأمین شده ولی شاید به‌دلیل توزیع نامناسب هنوز برخی افراد از این امکانات برخوردار نشده باشند.

 وی افزود: بعد از پیام رهبر انقلاب، موج کمک‌های مردمی به‌سوی مناطق زلزله‌زده به‌راه افتاده است و در دو روز اخیر شکل عجیبی به خود گرفته است.

سردار سلامی با بیان اینکه ابعاد این فاجعه بسیار عظیم است تصریح کرد: حدود 1900 روستا تحت تاثیر زلزله بوده اند که وظیفه امدادرسانی و بازسازی آنها به‌عهده سپاه است. سپاه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله وارد عمل شد و فرمانده نیروی زمینی سپاه به‌همراه فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه از همان ساعات اولیه پیگیر کار امدادرسانی در این مناطق بودند.

جانشن فرمانده کل سپاه ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 1000 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی از قرارگاه خاتم الانبیا و 4 یگان مهندسی نیروی زمینی سپاه در حال آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده هستند.

وی افزود: همچنین سپاه با برپایی 6 بیمارستان سیار صحرایی در اقصی نقاط مناطق زلزله‌زده مشغول ارائه خدمات درمانی به زلزله‌زدگان است و تاکنون چندین عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: نیروی هوافضای سپاه نیز در امر انتقال مجروحان نقش اساسی ایفا کرده است و بالگردهای سپاه نیز کنار بالگردهای ارتش و هلال احمر مشغول امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هم‌اکنون 32 سپاه استانی ما در حال جمع‌آوری کمک‌‌های مردمی هستند و در موضوع اسکان اضطراری، با توجه به سردی هوا نیاز مبرمی به پتو و وسایل گرمایشی و همچنین حمام و سرویس بهداشتی سیار وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: ما به مردم ایران و زلزله زده گان اطمینان می‌دهیم که سپاه در مواقع سخت و لحظات بحران حضور داشته و تا زمان تأمین کامل نیازهای مردم کنار آن‌ها هستیم و تا مردم در خانه‌های امن قرار گیرند و به وضعیت با ثبات برسند با آنها خواهیم ماند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
1
دورود برسپاه پاسداران " که علاوه بر امنیت کشور " در همه شرایط یار و مددکار مردم ایران بوده و هست" کورشوند " کوردلان وهران کس که نتواند این مهر " محبت و ایثار را با تنگ نظری ندیده " و یا بخواهد انرا تخطئه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار