کد خبر: 881458
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
امیرعبداللهیان در دیدار سفیر لبنان در تهران:
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل، راهبرد رژیم صهیونیستی در منطقه را ایجاد بحران و تنش خواند و گفت: تحولات اخیر لبنان در همین راستا قابل ارزیابی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خانه ملت، فادی حاج علی سفیر لبنان در تهران در پایان ماموریت خود در ایران روز چهارشنبه(24 آبان ماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران با لبنان را روابط راهبردی و ممتاز خواند و گفت:"لبنان در خط مقدم محور مقاومت و مبارزه با تروریسم نقش افتخارآفرینی را در منطقه ایفا نموده است که مایه مباهات است".

وی در ادامه روابط تهران و بیروت را پایدار و روبه رشد خواند و افزود: تهران به حمایت های موثر خود از محور مقاومت در مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی و مقابله با تروریسم ادامه می دهد".

امیرعبداللهیان راهبرد رژیم صهیونیستی در منطقه را ایجاد بحران و تنش خواند و افزود:"تحولات اخیر لبنان در همین راستا قابل ارزیابی است".

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با اشاره به رفتار غیر سازنده ریاض در منطقه  و ابهامات موجود در استعفای نخست وزیر لبنان افزود"نتیجه تحولات اخیر در لبنان تقویت وحدت سیاسی و شکست نقشه دشمنان لبنان در ایجاد بحران در این کشور بوده است".

امیرعبداللهیان در پایان با اشاره به ظرفیت های موجود استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران و لبنان؛ همکاری های همه جانبه سیاسی، اقتصادی،امنیتی، فرهنگی و پارلمانی دو کشور را مهم و حائز اهمیت خواند.

فادی حاج علی سفیر لبنان در تهران نیز ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مناسبت حادثه زلزله اخیر ایران و کشته شدن جمعی از هموطنان مان گفت:"لبنان علاقه مند به گسترش ارتباطات خود با همه کشورها به استثنای رژیم صهیونیستی است و در همین راستا از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند، ایران در منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه انکارناپذیر است".

وی در ادامه دیدار با تشریح اوضاع کشورش از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از این کشور بویژه در طول مدت ماموریت خود تقدیر کرد و گفت:"دیدار و مذاکرات مقامات پارلمانی و ارتباطات فیمابین تهران_بیروت با اهتمام ویژه ای از سوی دو کشور جریان خواهد داشت".

فادی حاج علی سفیر لبنان در رابطه با تحولات اخیر در لبنان از جمله استعفای نخست وزیر این کشور در 13 آبانماه در حالی که در عربستان سعودی بسر می برد خاطر نشان کرد:"تحولات اخیر لبنان این کشور را قوی تر و متحدتر ساخته است و مقامات سیاسی لبنان برای بازگرداندن آرامش به صحنه سیاسی کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد".

امیرعبداللهیان در پایان ضمن تمجید از تلاشهای سفیر نسبت به تحرک روابط تهران-بیروت در طول ماموریت ایشان نسبت به موفقیت وی در ماموریت جدید خود ابراز امیدواری کرد.

فادی حاج علی بعنوان سفیر جدید لبنان عازم بروکسل مقر اتحادیه اروپا می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار