کد خبر: 881447
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سردار غيب‌پرور در نشست خبري اقدامات سپاه براي زلزله‌زدگان را تشريح کرد
سپاه و بسيج از نخستين نيروهايي بودند كه به كمك زلزله‌زدگان كرمانشاه شتافتند. روستاهاي دوردست معمولاً از دست كمك‌رساني‌ها دورتر مي‌مانند...
سپاه و بسيج از نخستين نيروهايي بودند كه به كمك زلزله‌زدگان كرمانشاه شتافتند. روستاهاي دوردست معمولاً از دست كمك‌رساني‌ها دورتر مي‌مانند، زيرا آنجا فضاي تبليغاتي براي كساني كه در كمك‌رساني‌هايشان دنبال گزارش كار و نمايش هستند، فراهم نيست. حالا رئيس سازمان بسيج خبر مي‌دهد كه سپاه‌هاي استاني، خانه‌هاي روستاييان زلزله‌زده را مي‌سازد. روستاييان در چنين مواقعي چاره‌اي جز ماندن و ساختن روستا ندارند و درباره آنان فقط بازسازي خانه‌هايشان معنا مي‌دهد، البته فضاي اطلاع‌رساني در شبكه‌هاي مجازي و برخي كمك‌رساني‌ها اين روزها آشفته است اما سپاه فارغ از اين فضاها، نقاط محروم و دوردست را براي احيا و بازسازي انتخاب كرده است.  به گزارش «جوان» سردار غلامحسين غيب‌پرور رئيس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري عملكرد اين سازمان در يك‌سال اخير در حوزه‌هاي جهادي، اجتماعي، علمي، فرهنگي، محيط زيست و همچنين زلزله اخير در غرب كشور و برنامه‌هاي هفته بسيج امسال را تشريح كرد. 

سردار غيب‌پرور،  طي نشست خبري كه صبح ديروز در آستانه هفته بسيج برگزار شد، با تسليت حادثه زلزله در غرب كشور در خصوص اقدامات بسيج براي كمك‌رساني به مردم زلزله‌زده گفت: از همان لحظات اوليه زلزله، ستاد ويژه كمك رساني به رياست جانشين فرمانده بسيج در منطقه مستقر شد و آنها منطقه به منطقه سركشي كردند. وي افزود: برنامه بسيج در مناطق زلزله‌زده، يك كار كوتاه مدت مثل امداد رساني و‌كمك رساني است اما كار ديگر با توجه به سرماي هوا، ساختن هرچه سريع‌تر منازل اين افراد است و بنا است كه هر سپاه استاني مسئوليت ساخت منازل چند روستا را به عهده بگيرد.  وي افزود: بنياد تعاون بسيج تاكنون صدهزار بطري آب و قرص نان و 50هزار كنسرو و 2هزار تخته پتو و همچنين پتوهايي كه در موكب‌هاي اربعين بوده و نيز 10هزار متر مربع موكت به مناطق زلزله‌زده فرستاده است. وي افزود: البته اخباري داريم كه امكانات در آنجا خوب توزيع نمي‌شود. 

غيب‌پرور خاطرنشان كرد: امسال سي و هشتمين سالگرد تأسيس شجره طيبه بسيج است كه اين نهاد مردمي نقش بي بديلي در صحنه‌هاي انقلاب ايفا كرده است. رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: مردم با ابعاد مختلف جانفشاني بسيجيان در دفاع مقدس آگاه هستند و مي‌دانند كه بسيج در عرصه‌هاي مختلف ورود فعال و موفقي داشته است. 
 سردار غيب‌پرور با بيان اينكه بسيج تا زماني مي‌تواند نقش‌آفريني كند كه مردمي باشد، افزود: بسيج مظهر مردم سالاري ديني است شعار محوري هفته بسيج امسال هم همين خواهد بود. وي ادامه داد: اگر خدمت به مردم را باور داشت باشيم، شك نكنيد كه حيات انقلاب اسلامي تضمين شده است.

 وي گفت: در يك سال اخير و دوره مديريت جديد، به رويكرد مردم‌مداري توجه ويژه كرديم و خدمت به مردم به عنوان يك قاعده در برنامه‌هاي بسيج قرار دارد و ما اعتلاي بسيج در عرصه‌هاي دفاع و فرهنگ و علم و خدمت رساني را دنبال مي‌كنيم.  سردار غيب‌پرور گفت: امسال 100هزار نفر را در قالب 430 گردان در ابعاد نظامي آموزش تكميلي داده‌ايم كه اين موضوع به توانمندي‌هاي قبلي ما اضافه شده است. رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: اگر ما از فرهنگ ديني و انقلابي خود صيانت كنيم، در تداوم راه انقلاب نبايد دچار شك شويم بنابراين دشمن هم فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده و خساراتي هم ديده‌ايم و بايد اقدام اساسي كنيم. ما اين موضوع را در قالب‌هاي مختلف دنبال مي‌كنيم كه يكي از آنها موضوع راهيان نور است و اگر ما بتوانيم با راهيان نور فرهنگ فداكاري و ايثار و شهادت را براي مردم بازگو كنيم حتماً مورد اقبال جوانان واقع خواهدشد. وي تصريح كرد: اگر در جاهايي دچار خسران شديم، به‌دليل كم‌كاري مسئولان است. 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه ما هنوز در حوزه دفاع مقدس يك كتاب جامع فاخر نداريم، افزود: ما راضي به چاپ هر كتاب دم دستي نيستيم و معتقديم يك كتاب فاخر بهتر از صد كتاب بي‌خاصيت است.
وي با بيان اينكه در بسيج چندين هزار جوان اهل علم و دانش فعاليت مي‌كنند، اظهار داشت: ما در بسيج دور خود ديوار نمي‌كشيم و تعامل با بخش‌هاي مختلف دولت از جمله بخش‌هاي علمي همواره مورد توجه ما بوده است.  رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: كارهاي فوق‌العاده‌اي در حوزه علمي بسيج شده است كه فناوري آن شايد تنها در اختيار دو سه كشور باشد. در حوزه خدمات اجتماعي هم ما به‌عنوان بسيج نمي‌توانيم گوشه‌اي نشسته و فقط نظاره‌گر باشيم بلكه وظيفه داريم به رفع مشكلات اجتماعي كمك كنيم.  غيب‌پرور تصريح كرد: براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي ازجمله اعتياد، 325 محله را به‌عنوان پايلوت از بين 187 شهر انتخاب كرديم و جلو رفتيم و ديديم مي‌شود كار كرد و سال آينده اين كار را در هزار محله دنبال مي‌كنيم. 

وي گفت: درخصوص معضل طلاق نيز جلسات آگاهي‌بخشي را برگزار كرده‌ايم.  رئيس سازمان بسيج مستضعفين، گروه‌هاي جهادي را از طلايي‌ترين دستاوردهاي بسيج عنوان كرد و گفت: امسال تعداد گروه‌هاي جهادي به 10هزار گروه رسيده است و 810 هزار جوان در قالب اين اردوها به مناطق محروم رفتند و كارهاي بزرگي كردند. 
غيب‌پرور افزود: البته تغيير مسيري در گروه‌هاي جهادي داديم و هر گروه جهادي به مدت سه تا پنج سال در يك منطقه خدمت خواهد كرد.   

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بنا داريم ايست‌هاي بازرسي را تقليل دهيم و به گشت‌هاي محله‌اي تبديل كنيم تا اگر كسي پاركينگ نداشت، دغدغه سرقت ماشين خود را در خيابان نداشته باشد. غيب‌پرور همچنين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما داراي يك بسيج دانشجويي فعال هستيم و اميدواريم با انتصابات جديد وزارت علوم و دانشگاه آزاد، اين فعاليت‌ها بيشتر و بهتر هم بشود. وي تصريح كرد: در هفته بسيج هزار گروه جهادي به مناطق مختلف اعزام مي‌شوند و 4 هزار طرح خدمت رساني نيز افتتاح خواهد شد.  غيب‌پرور در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: در يك سال اخير 8 هزار تيم پزشكي و درماني بسيج و 120 بيمارستان در مناطق محروم و مرزي مستقر و 7 ميليون نفر ويزيت رايگان شدند. در راهپيمايي اربعين هم پزشكان بسيجي به مردم خدمت رساني مي‌كردند. 

وي ادامه داد: كار مهم ديگر ما، مسجد محوري است، چراكه نهضت اسلامي از مساجد شروع شد و در آن استمرار يافت اما بعد از قبول قطعنامه و پايان جنگ غفلت عظيمي درخصوص مسجدها رخ داد.  غيب‌پرور گفت: بسيج را بايد هم محل عبادت و هم تعاملات و هم خدمات اجتماعي ببينيم كه بسيج اين موضوع را دنبال مي‌كند. وي اولويت ديگر بسيج را پرداختن به فضاي مجازي عنوان كرد و گفت: با وزير محترم ارتباطات به توافقاتي رسيديم و گفتيم كه براي استفاده درست و قابل رشد از فضاي مجازي برنامه داريم و نمي‌شود چشم‌مان را روي آن ببنديم. رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ما برنامه‌هاي مفصلي براي ارتقاي سواد فضاي مجازي داريم. 

غيب‌پرور افزود: تجمع بزرگ بسيجيان را در روز 5 آذر خواهيم داشت و همزمان طرح گشت‌هاي محله محور بسيج نيز آغاز خواهد شد. وي با بيان اينكه براي كاركرد گشت‌هاي بسيج با قوه قضائيه و ناجا هم جلساتي داشته ايم، گفت: اين گشت‌ها مسلح نخواهند بود و‌ وارد حريم خصوصي مردم هم نمي‌شوند و تنها به تأمين امنيت مردم كمك خواهند كرد. 
وي در ادامه با بيان اينكه بسيج اهل تعامل و‌ ارتباط با دولت محترم است و اين را بارها اعلام كرده‌ايم، تصريح كرد: وظيفه همه ما خدمت به مردم است و ملاحظات سياسي نمي‌تواند مانع تعاملات خدمت‌رساني به مردم شود. برخي از اين تعاملات درزمينه ريزگردهاي خوزستان و صنايع كوچك و كشاورزي و آبخيزداري و ارتباطات و فناوري بوده و به دوستانمان در دولت توصيه مي‌كنيم از اقيانوس بيكران بسيج بهره ببرند. 

غيب‌پرور با بيان اينكه از ظرفيت بسيج درخصوص اقتصاد مقاومتي به‌خوبي استفاده نشده و اميدواريم از اين ظرفيت نيز بهره برده شود، گفت: تا امروز بسيج عادي، فعال و‌ ويژه داشتيم كه به‌زودي دو لايه جديد هم به آنها اضافه خواهد شد كه شامل بسيج عمومي و بسيج غيرعضو مي‌شود. وي ادامه داد: بسيج غيرعضو شامل آحاد ملت ايران مي‌شود كه نظام را قبول دارند اما در بسيج ثبت نام نكرده‌اند و بسيج عمومي هم افرادي هستند كه ثبت نام مي‌كنند ولي زمان شركت در فعاليت‌هاي بسيج را ندارند. غيب‌پرور گفت: نبايد زياد از اصطلاح «قشر خاكستري» استفاده كنيم و خودمان را جزو خوب‌ها بدانيم. بخش اعظمي از مردم انقلاب و ولايت را دوست دارند و ما هم نبايد خط كشي كنيم. از نظر ما همه مردم ايران بسيجي هستند.  وي درخصوص ادعاي سعودي‌ها مبني آموزش يمني‌ها از سوي ايران گفت: يك اتفاق بزرگ در جهان اسلام رخ داده و بيداري اسلامي شكل گرفته است. عربستاني‌ها بايد باورشان شود كه اين بيداري در همه جهان اسلام بوده و اتهام زدن به ايران مشكلي را حل نمي‌كند. 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
0
چون انسان یک موجود خون گرم است و برای زندگی باید در محیطی باشد که با دما بدن او مطابقت داشته باشد . ضمنا چون ایران کشوری با تنوع اب وهوایی است و نمی توان هوای ازاد را مطابق دمای بدن نمود. ستاد های بحران باید امکان داشتن سوله های اماده احداث داشته باشند. اکنون نیز شرکت های سوله ساز وظیفه ایران دارند که برای هم وطنان زلزله زده سریعا سوله احداث نمایند. از دولت و ستاد بحران کاری ساخته نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
دمش گرم سپاهی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار