کد خبر: 881378
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
مقامات رسمی روسیه به دولت انگلیس توصیه کردند، قبل از مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس، به اقدامات خود در عرصه بین المللی نگاهی دقیق‌تر بیاندازد.
تسنیم: روزنامه اینترنتی «وزگلیاد» می نویسد: "ترزا می" نخست وزیر انگلیس روز گذشته سخنان بی سابقه و شدیدالحنی را علیه روسیه به زبان آورده و ادعایی را در مورد سیاست خارجی مسکو مطرح نمود. به عقیده وی، دقیقا روسیه مسئول اکثر مشکلاتی است که در حال حاضر تمدن غربی با آنها دست به گریبان است و جالب تر از همه آنها این است که لندن با این حرکت، دقیقا ادعاهای قبلی خویش در قبال مسکو را رد کرده است.

"ماریا زاخاروا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که اتهامات وارده به مسکو که گویا اصلی ترین تهدید برای جامعه جهانی است و اینبار از سوی نخست وزیر انگلیس مطرح شده، کاملا غیرمسئولانه و بی پایه و اساس است.

این دیپلمات روس یادآور شد: «مقامات مسکو متوجه اظهارات روز 13 نوامبر خانم ترزا می شده اند. ما شاهد هستیم که اینبار کشور ما بعنوان "تهدید برای جامعه جهانی" و در جایگاه نخست چالشهای بین المللی معرفی شده است. البته این اتهام جدیدی نیست، ولی مسئله مهم آن است که به ادعاهای قبلی علیه روسیه افزوده شده که از دید ما کاملا غیرمسئولانه و بی پایه و اساس است.

زاخاروا افزود: «جالب است که این ادعا از سوی نخست وزیر کشوری عنوان شده است که هنوز کسی اقدامات متجاوزانه آن در عراق و لیبی که نه تنها در جهت "تقویت حقوق بین الملل" نبوده، بلکه منجر به قربانی شدن و آسیب دیدن میلیونها انسان بی گناه در این دو کشور شده را فراموش نکرده است. ضمن اینکه لندن سیاست غیرقابل درکی را در عرصه جهانی از خود نشان می دهد که دقیقا مغایر با ادعای مقامات آن در دفاع از حقوق بین الملل است.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، انگلیس روسیه را دشمن اصلی خود معرفی می کند تا توجه جامعه جهانی را از وضعیت دشوار این کشور بعد از خروج از اتحادیه اروپا و همچنین مشکلات داخلی در انگلیس منحرف سازد. و این مسئله فقط جای تاسف دارد. در حالیکه راه انتخاب کرده از سوی مقامات لندن، کمکی به تحقق اهداف اعلام شده از سوی این کشور نخواهد کرد.

جای تعجب ندارد که مقامات سیاسی روسیه نیز به سخنان ترزا می واکنش شدیدالحن نشان داده اند. "آلکسی پوشکوف" سناتور بلندپایه روس نیز در صفحه تویئتر خود نوشته است: «حقوق و قوانین بین المللی را نیازی نیست تا از شر روسیه نجات داد، ولی روسیه قطعا با "قواعدی" که تلاش دارد تا در امور داخلی سایر کشورها دخالت نموده، کودتا بپا کرده یا رژیمهای سیاسی را سرنگون کند، مخالفت کرده و به این اقدام خود ادامه خواهد داد.»

"لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز ادعای مربوط به تلاش مسکو برای آسیب رساندن به نظام حقوق بین الملل را «استاندارد دوگانه دیگری» از سوی کشورهای غربی و اینبار از زبان مقامات لندن نامیده و تاکید کرد: «اقدامات ما در عرصه جهانی همیشه قبل از هر چیز دقیقا بر اساس حقوق و ضوابط بین المللی است. در حالیکه اقدامات برخی "شرکای غربی" ماست که کاملا مغایر با منشور سازمان ملل و تنها در جهت تامین منافع ژئوپلیتیکی آنها بوده است.»

این مقام پارلمانی تاکید کرد که توسعه روابط مسکو و لندن تنها در سایه «مذاکرات متقابل و روابط محترمانه و برابر» و بدون اتهامات بی پایه و اساس و تهدید و تحکم، امکان پذیر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار