کد خبر: 881363
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد که وزیر نفت برای ارائه توضیحاتی در خصوص قرارداد توتال و احتمال انصراف این شرکت از توسعه میدان گازی پارس جنوبی در کمیسیون حاضر می‌شود.
خانه ملت: فریدون حسنوند با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت توتال از احتمال بازنگری در قرارداد توتال با ایران به دلایل حقوقی و تغییر رژیم تحریم‌ها خبر داده است، اظهار داشت: در مصاحبه‌های قبل و بعد از انعقاد قرارداد توتال به وزارت نفت هشدار‌های لازم داده شد و تاکید داشتیم که در قرارداد تحریم‌ها موضوع فوری در نظر گرفته نشود، البته چنین اتفاقی رخ داده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال شرکت توتال اعلام می‌کند که خود را با سیاست‌های آمریکا تنظیم می‌کند و اگر بخواهد از قرارداد خارج شود زودتر این کار را انجام می‌دهد تا خسارت کمتری را پرداخت کند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد در واقع به قوانین حقوقی و قرارداد‌های بین المللی بی اعتنایی شده است و می‌تواند شروعی برای بی توجهی به تمام قرارداد‌های بین المللی باشد و در ضمن به اعتبار شرکت توتال نیز خدشه وارد می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام در واقع نشان دهنده بی اعتباری شرکت توتال است که می‌خواهد به دلیل سودجویی و تامین منافع خود در برخی از کشورها، قرارداد بین المللی را برهم بزند.

وزارت نفت در برابر توتال مسامحه کاری می‌کند

این نماینده مجلس بیان داشت: پیش ازاین اعلام کردیم که ایران باید پیش قدم شود و با طرح شکایت در مجامع بین المللی و داخلی، نسبت به دریافت خسارت‌ها قدام کند، اما وزارت نفت تا امروز مسامحه کاری می‌کند تا مشخص شود توتال تصمیم قطعی گرفته یا نه.

حسنوند با اشاره به رفتار‌های شرکت توتال اظهار داشت: رفتار‌های این شرکت نشان می‌دهد که انگیزه و رقبتی برای اجرای قرار دادن ندارد و باید وزیر نفت در این باره پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با این حساب هفته آینده وزیر نفت با حضور در نشست کمیسیون انرژی در خصوص میزان پیشرفت قرارداد توتال و احتمال انصراف و اقدامات حقوقی توضیحاتی ارائه می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
بسمه تعالی

توتال از این صریح تر بگوید که ما سرمایه هامان در امریکا است

اگر تحریمهای یک جانبه از طرف امریکا وضع شود ما منافع خود را

در نظر میگیریم نه تعهد به قراردادهای نفتی با ایران را//////
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار