کد خبر: 881225
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
وحيد فرهنگي اربعين سال گذشته زائر حسين(ع) بود و امسال شهيد راهش
در آستانه اربعين حسيني و هنگامي كه زائران حرم اهل‌بيت در نهايت امنيت و احترام در سفري عاشقانه و عارفانه رهسپار سفري معنوي بودند شهيد وحيد فرهنگي، جوان 26 ساله تبريزي با فداكاري و جانسپاري، سر در راه معشوق داد و آسماني شد.
 آرمان شريف
در آستانه اربعين حسيني و هنگامي كه زائران حرم اهل‌بيت در نهايت امنيت و احترام در سفري عاشقانه و عارفانه رهسپار سفري معنوي بودند شهيد وحيد فرهنگي، جوان 26 ساله تبريزي با فداكاري و جانسپاري، سر در راه معشوق داد و آسماني شد. حالا عكس‌هاي شهيد شبكه‌هاي اجتماعي را قرق كرده است. او كه اربعين سال گذشته در راهپيمايي اربعين حضور داشت و در حال خدمت به زائران بود و امسال پيكر مطهرش بر دست عاشقان اهل‌بيت تشييع مي‌شود. مأموريت نيمه‌كاره شهيد فرهنگي امسال به سرانجام رسيد و رؤيايش تعبير شد. شهادت آرزويي ديرين براي او بود و از امام حسين(ع) شهادت در راهش را خواسته بود. وحيد فرهنگي متولد 1370 از استان آذربايجان‌شرقي، سه‌شنبه 16 آبان 1396 به كاروان شهداي مدافع حرم پيوست. شهيد فرهنگي هجدهمين شهيد مدافع حرم استان آذربايجان‌شرقي است كه نامش را در تاريخ اين مرز و بوم جاودانه كرد.
 شهيد فرهنگي فارغ‌التحصيل رشته مكانيك از دانشگاه آزاد واحد تبريز بود و چندي پيش براي دفاع از حريم اهل بيت(ع) و مقابله با تروريست‌هاي تكفيري راهي سوريه شد. اين جوان خوشنام پس از حضور در جبهه‌هاي نبرد و مقابله با دشمنان تکفيري بر اثر انفجار مين در شهر ادلب سوريه به شدت مجروح شد. پيكر مجروح او براي مداوا به تهران منتقل شد و دو روز مانده به اربعين امام حسين(ع) به فيض شهادت نائل شد. اين شهيد 26 ساله در زمان تحصيل از اعضاي فعال بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي تبريز بود كه بعد از اتمام تحصيلات در رشته مكانيك وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد.  تنها سه ماه از دامادي شهيد فرهنگي مي‌گذشت. هنوز هزاران آرزو و نقشه براي زندگي‌اش داشت ولي در پيش چشمانش زندگي دنيوي ارزش چنداني نداشت و او خوشبختي واقعي را در جاي ديگري جست‌وجو مي‌كرد. فهميده بود اين دنياي فاني مي‌گذرد و آنچه او را عاقبت به‌خير مي‌كند، پا گذاشتن در راه اهل بيت است. آقاوحيد براي عاقبت به‌خيري عجله داشت و خيلي زود خودش را به كاروان شهيدان عاشورا رساند. حالا همسر و خانواده‌اش سرشان را با افتخار بالا مي‌گيرند و از آقاوحيد مي‌گويند. پس از انتشار خبر شهادت شهيد فرهنگي، همسر ايشان با متني زيبا از شهادت اين شهيد بزرگوار نوشت و شهادتش در راه اهل بيت (ع) را تبريك گفت. همسر شهيد در رثاي همسرش اينگونه نوشت: «شهادتت مبارك آقايم. روسفيدم كردي، سربلندم كردي. خودت نيومدي هنوز پيشم اما برام سربند و پرچم و گل فرستادي. همون سربندي كه رو پيشونيت بود، همون پرچمي كه رو تنت بود رو برام فرستادي. خدا رو شكر مي‌كنم كه هم تو به آرزوت رسيدي هم من. يادته مي‌گفتم‌ بعضي از آدما حيفه كه به مرگ طبيعي بميرن، بايد شهيد بشن، مي‌گفتم وحيدم تو هم يكي از اونايي. افتخار آفريدي بسيجي پاسدارم. حالا ديگه مي‌تونم سرمو جلو اهل بيت(ع) و رهبري بلند كنم و با افتخار بگم كه منم همسرم رو فداي اين راه كردم. دعامون كن كه عاقبت به‌خير بشيم...»
پدر شهيد مدافع حرم بسيجي پاسدار وحيد فرهنگي نيز پس از شهادت پسرش بيان كرد: وحيد هميشه در راه اسلام و امام حسين(ع) و ولايت حركت مي‌كرد و در اين راه بسيار تلاش مي‌كرد. اين چند وقت را هم به اجبار در خانه نگهش داشته بودم و زماني هم كه اصرار مي‌كرد برود گفتم كه فعلاً نرو، تازه سه‌ماه از زمان ازدواجت گذشته است. وحيد خيلي تلاش مي‌كرد و براي رفتن عجله داشت. اين بار كه مي‌خواست برود گفتم عجله نكن، صبر كن، تازه ازدواج كرده‌اي، گفت باباجان آن سري هم نوبت را از من گرفتي و باعث شدي نتوانم بروم، اين بار اگر نروم دلم مي‌گيرد.
همچنين غلام‌عسكر كريميان فرمانده سپاه عاشورا، شهيد وحيد فرهنگي را نماد و الگويي ديگر از نسل چهارم انقلاب اسلامي و جوانان دهه هفتادي دانست و يادآور شد: جوانان امروز، رهروان مخلص شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس هستند و تلاش دشمن براي ايجاد شكاف بين نسل جوان و مباني اعتقادي و طريقت عملي اسلامِ انقلابي راه به جايي نبرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار