کد خبر: 878200
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
بازسازی شبکه آب و فاضلاب شهر اصفهان جز اولویت‌های ملی تعریف شده، اما کمترین اعتباری در این خصوص به اصفهان تحویل شد، ما به دنبال تامین مالی و عملیات بازرسی و بازسازی خطوط اصلی و نیمه اصلی شبکه فاضلاب شهر اصفهان با استفاده از تکنولوژی‌های به روز دنیا هستیم و برای تامین منابع نیز از فاینانس استفاده خواهیم کرد.

هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه امروز شهر اصفهان از تنش آبی عبور کرده و به مرحله بحران آب رسیده است، اظهار کرد: شهر اصفهان بیشترین برخورداری در حوزه شبکه‌های فاضلاب کشور را دارد، اما به جهت قدمت، این شبکه‌ها با خوردگی‌ها و ریزش‌های فاضلابی دست و پنجه نرم می‌کند، هرچند برای بهبود این شبکه طی 10 سال گذشته تعامل بسیار خوبی میان شرکت آب و فاضلاب و شورای اسلامی شهر اصفهان به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه لوله‌های فاضلاب شهر اصفهان از جنس بتن بوده است، افزود: این لوله‌ها بر اثر گاز فاضلاب دچار آسیب شده است، هزینه‌های لوله کشی آب و فاضلاب بسیار سنگین است و زیان این شرکت در سال 95 به حدود 170 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: قدمت و فرسودگی، انشعابات غیر مجاز، عدم تخلیه مناسب گازهای خورنده شبکه، پرهزینه بودن بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات از جمله مشکلات بهسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان است.

امینی افزود: اصفهان نخستین شهر کشور است که شبکه فاضلاب در آن ایجاد شده و عملیات بازرسی و بازسازی شبکه فاضلاب طی قراردادی با هزینه‌ای بالغ بر 46 میلیون یورو با مشارکت شرکتی‌ چینی در حال اجراست که طی 36 ماه 360 کیلومتر از شبکه‌ فاضلاب شهر اصفهان بازرسی و 25 کیلومتر بازسازی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار